Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Failed Refounding and Hidden Codification: The German Theory of Punctuation between 1850 and 1915

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581446" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Gescheiterte Neubegründung und verkappte Kodifizierung: Die deutsche Interpunktionslehre zwischen 1850 und 1915

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dieser Beitrag stellt die Entwicklung der deutschen Interpunktionslehre zwischen 1850 und 1915 dar. In dieser Zeit wurde die Orthographie Debatte durch drei Schulen geprägt: die traditionelle, die historisch-etymologische und die phonetische Richtung, was auch die Interpunktionstheorie beeinflusste. Am Ende dieser Phase wurde Dudens bereits 1876 konzipierte Interpunktionslehre in den Rechtschreibduden übernommen, wodurch diese – obgleich nicht amtlich legitimiert – weitgehende Anerkennung fand. Im Aufsatz wird geschildert, auf welchen Wegen diese Lehre in den Rechtschreibduden gelangte und welche Wandlungen sie hierbei erfuhr. Abschließend werden die beschriebenen Entwicklungen im Kontext politischer und kultureller Umstände verortet.

  • Název v anglickém jazyce

    Failed Refounding and Hidden Codification: The German Theory of Punctuation between 1850 and 1915

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the development of German punctuation theory between 1850 and 1915. In this period, the debate about orthography was influenced by three schools: the traditional, the historical etymological and the phonetic school. This had also an impact on punctuation theory. At the end of this period, Duden’s theory of punctuation (which had been developed already in 1876) was taken into Duden’s dictionary of orthography. Therefore, it became widely accepted although it had no official legitimation. The article describes how this theory got into Duden’s dictionary of orthography and how it was modified within this process. Finally, these developments are considered in their political and cultural contexts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-06106S" target="_blank" >GA14-06106S: Dějiny teorie německé interpunkce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sprachwissenschaft

  • ISSN

    0344-8169

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    305-340

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85031098841