Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CZECH PRODUCT CERTIFICATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581697" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CZECH PRODUCT CERTIFICATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are many certifications connected with labeling of Czech product in the Czech Republic. The main and common aim all of the certifications is to support Czech products not only in the domestic market but also in the foreign market. Some of the characteristics of certifications are common but there are a lot of differences between them. The main aim of this paper is to find those characteristics and help consumers to be well informed about them. In this paper are studied four selected certifications called Klasa, Český výrobek (Genuine czech), Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR (Czech Product, guaranteed by Federation of the Food and Drink Industries of the Czech Republic) and another certification called Český výrobek. (Czech Product).

  • Název v anglickém jazyce

    CZECH PRODUCT CERTIFICATION

  • Popis výsledku anglicky

    There are many certifications connected with labeling of Czech product in the Czech Republic. The main and common aim all of the certifications is to support Czech products not only in the domestic market but also in the foreign market. Some of the characteristics of certifications are common but there are a lot of differences between them. The main aim of this paper is to find those characteristics and help consumers to be well informed about them. In this paper are studied four selected certifications called Klasa, Český výrobek (Genuine czech), Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR (Czech Product, guaranteed by Federation of the Food and Drink Industries of the Czech Republic) and another certification called Český výrobek. (Czech Product).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KNOWLEDGE FOR MARKET USE 2017: PEOPLE IN ECONOMICS – DECISIONS, BEHAVIOR AND NORMATIVE MODELS

  • ISBN

    978-80-244-5233-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    415-420

  • Název nakladatele

    Palacký University

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku