Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MARKETING SUPPORT FOR LOCAL PRODUCERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79658" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MARKETING SUPPORT FOR LOCAL PRODUCERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Local producers use regional branding to inform customers about the origin of their products. The main aim of local product branding is to raise the profile of traditional regions (known, for instance, for their unspoilt nature, healthy environment, folk traditions) and to make the most of their socio-economic advantages to benefit their inhabitants, particularly traders, small and medium-sized enterprises. These brands cover the whole of the Czech Republic and are based on similar principles, e.g. certification criteria or a labelling system that is the responsibility of the coordinator1 . One advantage of regional brands is their form of common promotion, which also includes presentations on the internet. The aim of this work is to evaluate marketing support for local producers in the Czech Republic (holders of a regional brand certificate) provided by coordinators and to identify the links between local action groups and the regional brand that comes under their territorial competence.

  • Název v anglickém jazyce

    MARKETING SUPPORT FOR LOCAL PRODUCERS

  • Popis výsledku anglicky

    Local producers use regional branding to inform customers about the origin of their products. The main aim of local product branding is to raise the profile of traditional regions (known, for instance, for their unspoilt nature, healthy environment, folk traditions) and to make the most of their socio-economic advantages to benefit their inhabitants, particularly traders, small and medium-sized enterprises. These brands cover the whole of the Czech Republic and are based on similar principles, e.g. certification criteria or a labelling system that is the responsibility of the coordinator1 . One advantage of regional brands is their form of common promotion, which also includes presentations on the internet. The aim of this work is to evaluate marketing support for local producers in the Czech Republic (holders of a regional brand certificate) provided by coordinators and to identify the links between local action groups and the regional brand that comes under their territorial competence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES XXVIII. BUSINESS SCALE IN RELATION TO ECONOMICS

  • ISBN

    978-80-213-2973-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    152-158

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    18. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku