Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brands of regional products in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A75592" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:75592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brands of regional products in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Labelling of product origin arose spontaneously tradition and consumers automatically associated high quality or specific characteristics with such designations. Systems for labelling regional products have developed over time as third party activity, which assesses relevant criteria and guarantee their fulfilment by awarding a certificate. The aim of this paper is to define competitive environment in the designation of regional products in the Czech Republic. The article used secondary data from publicly available sources in the form of official web presentation of guarantors and coordinators of individual designation systems, methodological guidelines for granting and using brands, catalogues of certified products, etc. Benefits of using brands and trademarks representing Czech origin or quality of the product is quite debatable. The conformity of conditions for the acquisition and subsequent use of the individual designation does not provide sufficient space for differentiation from com

  • Název v anglickém jazyce

    Brands of regional products in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Labelling of product origin arose spontaneously tradition and consumers automatically associated high quality or specific characteristics with such designations. Systems for labelling regional products have developed over time as third party activity, which assesses relevant criteria and guarantee their fulfilment by awarding a certificate. The aim of this paper is to define competitive environment in the designation of regional products in the Czech Republic. The article used secondary data from publicly available sources in the form of official web presentation of guarantors and coordinators of individual designation systems, methodological guidelines for granting and using brands, catalogues of certified products, etc. Benefits of using brands and trademarks representing Czech origin or quality of the product is quite debatable. The conformity of conditions for the acquisition and subsequent use of the individual designation does not provide sufficient space for differentiation from com

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enterprise and Competitive Environment

  • ISBN

    978-80-7509-499-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    919-929

  • Název nakladatele

    Faculty of Business and Economics Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000427306200095