Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

REGIONAL BRANDS AS AN ATTRIBUTE OF PRODUCT QUALITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74974" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/https://doi.org/10.11118/actaun201765062131" target="_blank" >http://dx.doi.org/https://doi.org/10.11118/actaun201765062131</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/https://doi.org/10.11118/actaun201765062131" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/actaun201765062131</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    REGIONAL BRANDS AS AN ATTRIBUTE OF PRODUCT QUALITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Labelling of product origin arose spontaneously tradition and consumers automatically associated high quality or specific characteristics with such designations. Systems for labelling regional products have developed over time as third party activity, which assesses relevant criteria and guarantee their fulfilment by awarding a certificate. The aim of this paper is to define competitive environment in the designation of regional products in the Czech Republic and to demonstrate the link between regional product and quality. Part of the paper is identification of parameters determining the quality of products in general and the assessment of quality perception as one of the basic attributes of regional products. Thearticle used secondary data from publicly available sources in theform of official web presentation of guarantors and coordinators of individual designation systems, methodological guidelines for granting and using brands, catalogues of certified products, etc. and presents partial

  • Název v anglickém jazyce

    REGIONAL BRANDS AS AN ATTRIBUTE OF PRODUCT QUALITY

  • Popis výsledku anglicky

    Labelling of product origin arose spontaneously tradition and consumers automatically associated high quality or specific characteristics with such designations. Systems for labelling regional products have developed over time as third party activity, which assesses relevant criteria and guarantee their fulfilment by awarding a certificate. The aim of this paper is to define competitive environment in the designation of regional products in the Czech Republic and to demonstrate the link between regional product and quality. Part of the paper is identification of parameters determining the quality of products in general and the assessment of quality perception as one of the basic attributes of regional products. Thearticle used secondary data from publicly available sources in theform of official web presentation of guarantors and coordinators of individual designation systems, methodological guidelines for granting and using brands, catalogues of certified products, etc. and presents partial

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

    2464-8310

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2131-2140

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85038815261