POSITIONING OF THE KRUŠNOHOŘÍ REGIONÁLNÍ PRODUKT BRAND BY CUSTOMER´S PERSPECTIVE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84695" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://konference.vspj.cz/konference/61/196" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/konference/61/196</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
POSITIONING OF THE KRUŠNOHOŘÍ REGIONÁLNÍ PRODUKT BRAND BY CUSTOMER´S PERSPECTIVE
Popis výsledku v původním jazyce
The article is focused on the issue of marking the origin of local products from the perspective of regional and micro regional labelling. This labelling is especially for small companies proving one of the effective forms of marketing communication with the region s inhabitants and consumers. The results show that regional labelling systems, which do not have sufficient funds for marketing activities, show a very low level of brand recognition as a basic attribute of value of the brand building. Furthermore, the results show that the recognition of the brand depends on the level of education and respondents with highest level of education (university degree) recognize the chosen regional brand significantly more than the respondents with lower level of education.
Název v anglickém jazyce
POSITIONING OF THE KRUŠNOHOŘÍ REGIONÁLNÍ PRODUKT BRAND BY CUSTOMER´S PERSPECTIVE
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the issue of marking the origin of local products from the perspective of regional and micro regional labelling. This labelling is especially for small companies proving one of the effective forms of marketing communication with the region s inhabitants and consumers. The results show that regional labelling systems, which do not have sufficient funds for marketing activities, show a very low level of brand recognition as a basic attribute of value of the brand building. Furthermore, the results show that the recognition of the brand depends on the level of education and respondents with highest level of education (university degree) recognize the chosen regional brand significantly more than the respondents with lower level of education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th Annual International Scientific Conference COMPETITION
ISBN
978-80-88064-52-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
369-376
Název nakladatele
Computer Media, s.r.o.
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
19. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—