Regionální značení jako nástroj marketingové komunikace v cestovním ruchu – Moravský Kras Regionální produkt
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000042" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos" target="_blank" >https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Regionální značení jako nástroj marketingové komunikace v cestovním ruchu – Moravský Kras Regionální produkt
Popis výsledku v původním jazyce
Pro řízení značky je velmi důležité vytvářet hodnotu značky a základní podmínkou k budování její hodnoty je znalost značky. Příspěvek přináší přehled výsledků výzkumu realizovaného na přelomu roku 2014 a 2015 v Jihomoravském kraji. V příspěvku jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu zaměřené na znalost regionální značky Moravský kras Regionální produkt, která je v Jihomoravském kraji v současné době nejvýznamnější regionální značkou pro oblast cestovního ruchu. Výzkum byl proveden pomocí metody osobního dotazování na vzorku 450 respondentů z tohoto regionu. Data byla dále analyzována a statisticky testována pomocí Pearsonova Chí kvadrát testu nezávislosti ve vztahu k vybraným sociodemografickým charakteristikám res-pondentů. Výsledky výzkumu ukazují, že respondenti v osloveném regionu většinou tuto značku neznají. Přesto je možné za klíčovou cílovou skupinu pro tento typ značení považovat především ženy, mladší generaci spotřebitelů a respondenty s vyšším příjmem.
Název v anglickém jazyce
Regional Labelling as a Marketing Communication Tool in Tourism – Moravský Kras Regionální Produkt
Popis výsledku anglicky
For the brand management in tourism is very important the building of a brand value and the recognition of those brands is the basic condition for creating a brand value. This paper presents an overview of a research result realized within the years 2014 - 2015 in South Moravia region in the Czech Republic. This paper brings the results of the research on the recognition of the regional tourism brand „Moravský kras Regionální produkt“ (Moravský kras Regional product - the most important regional label in tourism in South Moravia region in this time) in this region are presented. The questionnaire survey was conducted at sample of 450 respondents of this region was used. Pearson’s Chi-squared test was issued to test independence between the recognition of the regional brand „Moravský kras Regional product“ and demographic factors of the respondents. The results show that respondents in this region mostly do not recognize this brand and that women, young respondents and consumers with the higher income can - for regional labeling in tourism- be the most important target groups of this brand.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LOGOS POLYTECHNIKOS
ISSN
1804-3682
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
420-431
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—