Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recognition of the regional food brand “Regionální potravina Jihomoravský kraj” by consumers in the Region of South Moravia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000038" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000038 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/16:72319 RIV/61989100:27510/16:86097806

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journals.vstecb.cz/recognition-of-the-regional-food-brand-regionalni-potravina-jihomoravsky-kraj-by-consumers-in-the-region-of-south-moravia/" target="_blank" >http://journals.vstecb.cz/recognition-of-the-regional-food-brand-regionalni-potravina-jihomoravsky-kraj-by-consumers-in-the-region-of-south-moravia/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Recognition of the regional food brand “Regionální potravina Jihomoravský kraj” by consumers in the Region of South Moravia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an overview of the results of research carried out in 2014 – 2015 in the Region of South Moravia, the Czech Republic. Only partial results of the research into the brand recognition of “Regionální potravina Jihomoravský kraj” (Regional food South Moravia Region) are presented. The questionnaire survey was conducted at the turn of 2014 to 2015. A sample of 450 respondents in this region was used. The Pearson’s Chi-squared test was utilized to test the independence of the brand recognition of “Regionální potravina Jihomoravský kraj” on socio-demographic factors, such as a respondents´ age, gender, level of education, as well as monthly income of their families. The results show that the majority of respondents in the Region of South Moravia do not recognize this brand and that women, young consumers and consumers with the highest family incomes are the most important target groups for this brand.

  • Název v anglickém jazyce

    Recognition of the regional food brand “Regionální potravina Jihomoravský kraj” by consumers in the Region of South Moravia

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an overview of the results of research carried out in 2014 – 2015 in the Region of South Moravia, the Czech Republic. Only partial results of the research into the brand recognition of “Regionální potravina Jihomoravský kraj” (Regional food South Moravia Region) are presented. The questionnaire survey was conducted at the turn of 2014 to 2015. A sample of 450 respondents in this region was used. The Pearson’s Chi-squared test was utilized to test the independence of the brand recognition of “Regionální potravina Jihomoravský kraj” on socio-demographic factors, such as a respondents´ age, gender, level of education, as well as monthly income of their families. The results show that the majority of respondents in the Region of South Moravia do not recognize this brand and that women, young consumers and consumers with the highest family incomes are the most important target groups for this brand.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Litera Scripta

  • ISSN

    1805-9112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    111-123

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus