Recognition of the regional food brand “Regionální potravina Jihomoravský kraj” by consumers in the Region of South Moravia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000038" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000038 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41110/16:72319 RIV/61989100:27510/16:86097806
Výsledek na webu
<a href="http://journals.vstecb.cz/recognition-of-the-regional-food-brand-regionalni-potravina-jihomoravsky-kraj-by-consumers-in-the-region-of-south-moravia/" target="_blank" >http://journals.vstecb.cz/recognition-of-the-regional-food-brand-regionalni-potravina-jihomoravsky-kraj-by-consumers-in-the-region-of-south-moravia/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Recognition of the regional food brand “Regionální potravina Jihomoravský kraj” by consumers in the Region of South Moravia
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an overview of the results of research carried out in 2014 – 2015 in the Region of South Moravia, the Czech Republic. Only partial results of the research into the brand recognition of “Regionální potravina Jihomoravský kraj” (Regional food South Moravia Region) are presented. The questionnaire survey was conducted at the turn of 2014 to 2015. A sample of 450 respondents in this region was used. The Pearson’s Chi-squared test was utilized to test the independence of the brand recognition of “Regionální potravina Jihomoravský kraj” on socio-demographic factors, such as a respondents´ age, gender, level of education, as well as monthly income of their families. The results show that the majority of respondents in the Region of South Moravia do not recognize this brand and that women, young consumers and consumers with the highest family incomes are the most important target groups for this brand.
Název v anglickém jazyce
Recognition of the regional food brand “Regionální potravina Jihomoravský kraj” by consumers in the Region of South Moravia
Popis výsledku anglicky
This paper presents an overview of the results of research carried out in 2014 – 2015 in the Region of South Moravia, the Czech Republic. Only partial results of the research into the brand recognition of “Regionální potravina Jihomoravský kraj” (Regional food South Moravia Region) are presented. The questionnaire survey was conducted at the turn of 2014 to 2015. A sample of 450 respondents in this region was used. The Pearson’s Chi-squared test was utilized to test the independence of the brand recognition of “Regionální potravina Jihomoravský kraj” on socio-demographic factors, such as a respondents´ age, gender, level of education, as well as monthly income of their families. The results show that the majority of respondents in the Region of South Moravia do not recognize this brand and that women, young consumers and consumers with the highest family incomes are the most important target groups for this brand.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Litera Scripta
ISSN
1805-9112
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
111-123
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—