Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brand of Quality and Origin Regionální potravina Ústecký kraj by view of customers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F18%3AN0100122" target="_blank" >RIV/71226401:_____/18:N0100122 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27510/18:10241380

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brand of Quality and Origin Regionální potravina Ústecký kraj by view of customers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an overview of the results of research carried out in 2017 in the Usti Region, in the Czech Republic. This research is a part of researches realized by the author team in years 2014-2017 in selected regions of the Czech Republic and focused on analyzing consumers’ recognition and preferences of the most important Czech food brand of quality and origin – Regionální potravina. The questionnaire of this survey was conducted in year 2017. A sample of 231 respondents in this region was used. The Pearson’s Chi-squared test was utilized to test the independence of the brand recognition of “Regionální potravina Ústecký kraj” on selected socio-demographic factors. The results show that in the Usti Region recognize this brand around 60 % of the respondents – inhabitants of the Usti Region in the Czech Republic. The brand is more known by young and middle-aged consumers. Also, an interesting factor is the fact that the mark is mainly known by middle-income respondents and fewer by respondents with the highest family income.

  • Název v anglickém jazyce

    Brand of Quality and Origin Regionální potravina Ústecký kraj by view of customers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an overview of the results of research carried out in 2017 in the Usti Region, in the Czech Republic. This research is a part of researches realized by the author team in years 2014-2017 in selected regions of the Czech Republic and focused on analyzing consumers’ recognition and preferences of the most important Czech food brand of quality and origin – Regionální potravina. The questionnaire of this survey was conducted in year 2017. A sample of 231 respondents in this region was used. The Pearson’s Chi-squared test was utilized to test the independence of the brand recognition of “Regionální potravina Ústecký kraj” on selected socio-demographic factors. The results show that in the Usti Region recognize this brand around 60 % of the respondents – inhabitants of the Usti Region in the Czech Republic. The brand is more known by young and middle-aged consumers. Also, an interesting factor is the fact that the mark is mainly known by middle-income respondents and fewer by respondents with the highest family income.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    In Agrarian Perspectives XXVII. Food safety - Food security

  • ISBN

    978-80-213-2890-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    284-290

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000512313800039