Brand of Quality and Origin Regionální potravina Ústecký kraj by view of customers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F18%3AN0100122" target="_blank" >RIV/71226401:_____/18:N0100122 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27510/18:10241380
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Brand of Quality and Origin Regionální potravina Ústecký kraj by view of customers
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an overview of the results of research carried out in 2017 in the Usti Region, in the Czech Republic. This research is a part of researches realized by the author team in years 2014-2017 in selected regions of the Czech Republic and focused on analyzing consumers’ recognition and preferences of the most important Czech food brand of quality and origin – Regionální potravina. The questionnaire of this survey was conducted in year 2017. A sample of 231 respondents in this region was used. The Pearson’s Chi-squared test was utilized to test the independence of the brand recognition of “Regionální potravina Ústecký kraj” on selected socio-demographic factors. The results show that in the Usti Region recognize this brand around 60 % of the respondents – inhabitants of the Usti Region in the Czech Republic. The brand is more known by young and middle-aged consumers. Also, an interesting factor is the fact that the mark is mainly known by middle-income respondents and fewer by respondents with the highest family income.
Název v anglickém jazyce
Brand of Quality and Origin Regionální potravina Ústecký kraj by view of customers
Popis výsledku anglicky
This paper presents an overview of the results of research carried out in 2017 in the Usti Region, in the Czech Republic. This research is a part of researches realized by the author team in years 2014-2017 in selected regions of the Czech Republic and focused on analyzing consumers’ recognition and preferences of the most important Czech food brand of quality and origin – Regionální potravina. The questionnaire of this survey was conducted in year 2017. A sample of 231 respondents in this region was used. The Pearson’s Chi-squared test was utilized to test the independence of the brand recognition of “Regionální potravina Ústecký kraj” on selected socio-demographic factors. The results show that in the Usti Region recognize this brand around 60 % of the respondents – inhabitants of the Usti Region in the Czech Republic. The brand is more known by young and middle-aged consumers. Also, an interesting factor is the fact that the mark is mainly known by middle-income respondents and fewer by respondents with the highest family income.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
In Agrarian Perspectives XXVII. Food safety - Food security
ISBN
978-80-213-2890-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
284-290
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000512313800039