Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE POSITION OF THE ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79693" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79693 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27510/19:10246142

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE POSITION OF THE ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents part of the results of a research study that analyses chosen factors of customers preference in the Ústí Region with a focus on regional food purchase of the brand Českosaské Švýcarsko. Regional food branding is part of labelling of origin, which is a useful marketing tool for small and middle-sized farms and farmers. In many countries has this labelling a positive impact on the economic situation of the small and middlesized farmsfarmers or food enterprises. The quantitative research was conducted in 2017 in the Ústí Region Region and data presented in this article analyses the opinions of 231 respondents. Respondents were selected according to factors like gender, family income, age and education. Data have been processed with statistical analysis the results show very similar recognition of the brand Českosaské Švýcarsko by age, income and also level of education of the respondents. The typical customer group for those product is customer from middle class highest ed

  • Název v anglickém jazyce

    THE POSITION OF THE ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents part of the results of a research study that analyses chosen factors of customers preference in the Ústí Region with a focus on regional food purchase of the brand Českosaské Švýcarsko. Regional food branding is part of labelling of origin, which is a useful marketing tool for small and middle-sized farms and farmers. In many countries has this labelling a positive impact on the economic situation of the small and middlesized farmsfarmers or food enterprises. The quantitative research was conducted in 2017 in the Ústí Region Region and data presented in this article analyses the opinions of 231 respondents. Respondents were selected according to factors like gender, family income, age and education. Data have been processed with statistical analysis the results show very similar recognition of the brand Českosaské Švýcarsko by age, income and also level of education of the respondents. The typical customer group for those product is customer from middle class highest ed

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES XXVIII. BUSINESS SCALE IN RELATION TO ECONOMICS

  • ISBN

    978-80-213-2973-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    241-247

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    18. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku