THE POSITION OF THE ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79693" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79693 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27510/19:10246142
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE POSITION OF THE ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents part of the results of a research study that analyses chosen factors of customers preference in the Ústí Region with a focus on regional food purchase of the brand Českosaské Švýcarsko. Regional food branding is part of labelling of origin, which is a useful marketing tool for small and middle-sized farms and farmers. In many countries has this labelling a positive impact on the economic situation of the small and middlesized farmsfarmers or food enterprises. The quantitative research was conducted in 2017 in the Ústí Region Region and data presented in this article analyses the opinions of 231 respondents. Respondents were selected according to factors like gender, family income, age and education. Data have been processed with statistical analysis the results show very similar recognition of the brand Českosaské Švýcarsko by age, income and also level of education of the respondents. The typical customer group for those product is customer from middle class highest ed
Název v anglickém jazyce
THE POSITION OF THE ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS
Popis výsledku anglicky
The article presents part of the results of a research study that analyses chosen factors of customers preference in the Ústí Region with a focus on regional food purchase of the brand Českosaské Švýcarsko. Regional food branding is part of labelling of origin, which is a useful marketing tool for small and middle-sized farms and farmers. In many countries has this labelling a positive impact on the economic situation of the small and middlesized farmsfarmers or food enterprises. The quantitative research was conducted in 2017 in the Ústí Region Region and data presented in this article analyses the opinions of 231 respondents. Respondents were selected according to factors like gender, family income, age and education. Data have been processed with statistical analysis the results show very similar recognition of the brand Českosaské Švýcarsko by age, income and also level of education of the respondents. The typical customer group for those product is customer from middle class highest ed
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AGRARIAN PERSPECTIVES XXVIII. BUSINESS SCALE IN RELATION TO ECONOMICS
ISBN
978-80-213-2973-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
241-247
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
18. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—