Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE POSITION OF THE CESKOSASKE SVYCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F19%3A10246142" target="_blank" >RIV/61989100:27510/19:10246142 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/19:79693

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE POSITION OF THE CESKOSASKE SVYCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents part of the results of a research study that analyses chosen factors of customer&apos;s preference in the Usti Region with a focus on regional food purchase of the brand Ceskosaske Svycarsko. Regional food branding is part of labelling of origin, which is a useful marketing tool for small and middle-sized farms and farmers. In many countries has this labelling a positive impact on the economic situation of the small and middle-sized farms/farmers or food enterprises. The quantitative research was conducted in 2017 in the Usti Region Region and data presented in this article analyses the opinions of 231 respondent&apos;s. Respondents were selected according to factors like gender, family income, age and education. Data have been processed with statistical analysis; the results show very similar recognition of the brand Ceskosaske Svycarsko by age, income and also level of education of the respondent&apos;s. The typical customer group for those product is customer from middle class - highest education (university or college), with the family net income 25,001-50,000 CZK and middle-age (36-50 years old). An interesting outcome of the research is that men recognize the brand more than woman and the respondent&apos;s with higher income do not prefer those products.

  • Název v anglickém jazyce

    THE POSITION OF THE CESKOSASKE SVYCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents part of the results of a research study that analyses chosen factors of customer&apos;s preference in the Usti Region with a focus on regional food purchase of the brand Ceskosaske Svycarsko. Regional food branding is part of labelling of origin, which is a useful marketing tool for small and middle-sized farms and farmers. In many countries has this labelling a positive impact on the economic situation of the small and middle-sized farms/farmers or food enterprises. The quantitative research was conducted in 2017 in the Usti Region Region and data presented in this article analyses the opinions of 231 respondent&apos;s. Respondents were selected according to factors like gender, family income, age and education. Data have been processed with statistical analysis; the results show very similar recognition of the brand Ceskosaske Svycarsko by age, income and also level of education of the respondent&apos;s. The typical customer group for those product is customer from middle class - highest education (university or college), with the family net income 25,001-50,000 CZK and middle-age (36-50 years old). An interesting outcome of the research is that men recognize the brand more than woman and the respondent&apos;s with higher income do not prefer those products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 28th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXVIII. Business Scale in Relation to Economics

  • ISBN

    978-80-213-2973-7

  • ISSN

    1213-7960

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    241-247

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    18. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000560423400032