Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brand Awareness of the Regional Food Královéhradecký kraj: Customers Point of View in 2020

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F22%3AN0100703" target="_blank" >RIV/71226401:_____/22:N0100703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vspj.cz/conference-competition" target="_blank" >https://www.vspj.cz/conference-competition</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brand Awareness of the Regional Food Královéhradecký kraj: Customers Point of View in 2020

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution presents an overview of the results of research carried out in 2020 in the Hradec Králové Region, in the Czech Republic. The questionnaire of this survey was conducted in the year 2020 on sample of 323 respondents. The data were analysed by the Pearson’s Chi-squared test of independence on selected socio-demographic factors like respondent ́s age, education and net family income. The results show that in the Hradec Králové Region recognize this brand around 67 % of all respondents and the brand awareness still grows. The brand is more recognized by middle-aged consumers in age category 36-50 years. The brand is mainly known by middle-income respondents and respondents with the highest family income too. Regional food brands are a suitable marketing tool for small and middle-sized farmers and food producers for improving their business competitiveness.

  • Název v anglickém jazyce

    Brand Awareness of the Regional Food Královéhradecký kraj: Customers Point of View in 2020

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents an overview of the results of research carried out in 2020 in the Hradec Králové Region, in the Czech Republic. The questionnaire of this survey was conducted in the year 2020 on sample of 323 respondents. The data were analysed by the Pearson’s Chi-squared test of independence on selected socio-demographic factors like respondent ́s age, education and net family income. The results show that in the Hradec Králové Region recognize this brand around 67 % of all respondents and the brand awareness still grows. The brand is more recognized by middle-aged consumers in age category 36-50 years. The brand is mainly known by middle-income respondents and respondents with the highest family income too. Regional food brands are a suitable marketing tool for small and middle-sized farmers and food producers for improving their business competitiveness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40500 - Other agricultural sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Scientific Conference COMPETITION: Proceedings of the 13th Annual International Scientific Conference COMPETITION

  • ISBN

    978-80-88064-56-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    2788-0605

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    281-289

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    11. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku