Brand Awareness of the Regional Food Královéhradecký kraj: Customers Point of View in 2020
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F22%3AN0100703" target="_blank" >RIV/71226401:_____/22:N0100703 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vspj.cz/conference-competition" target="_blank" >https://www.vspj.cz/conference-competition</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Brand Awareness of the Regional Food Královéhradecký kraj: Customers Point of View in 2020
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution presents an overview of the results of research carried out in 2020 in the Hradec Králové Region, in the Czech Republic. The questionnaire of this survey was conducted in the year 2020 on sample of 323 respondents. The data were analysed by the Pearson’s Chi-squared test of independence on selected socio-demographic factors like respondent ́s age, education and net family income. The results show that in the Hradec Králové Region recognize this brand around 67 % of all respondents and the brand awareness still grows. The brand is more recognized by middle-aged consumers in age category 36-50 years. The brand is mainly known by middle-income respondents and respondents with the highest family income too. Regional food brands are a suitable marketing tool for small and middle-sized farmers and food producers for improving their business competitiveness.
Název v anglickém jazyce
Brand Awareness of the Regional Food Královéhradecký kraj: Customers Point of View in 2020
Popis výsledku anglicky
This contribution presents an overview of the results of research carried out in 2020 in the Hradec Králové Region, in the Czech Republic. The questionnaire of this survey was conducted in the year 2020 on sample of 323 respondents. The data were analysed by the Pearson’s Chi-squared test of independence on selected socio-demographic factors like respondent ́s age, education and net family income. The results show that in the Hradec Králové Region recognize this brand around 67 % of all respondents and the brand awareness still grows. The brand is more recognized by middle-aged consumers in age category 36-50 years. The brand is mainly known by middle-income respondents and respondents with the highest family income too. Regional food brands are a suitable marketing tool for small and middle-sized farmers and food producers for improving their business competitiveness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
40500 - Other agricultural sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Scientific Conference COMPETITION: Proceedings of the 13th Annual International Scientific Conference COMPETITION
ISBN
978-80-88064-56-5
ISSN
—
e-ISSN
2788-0605
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
281-289
Název nakladatele
College of Polytechnics Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
11. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—