Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teoretická východiska politického brandingu: představení modelu voliče orientovaného na hodnotu značky a jeho metodologické ukotvení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73583193" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73583193 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/cepsr/article/view/8293" target="_blank" >https://journals.muni.cz/cepsr/article/view/8293</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2017.2.164" target="_blank" >10.5817/CEPSR.2017.2.164</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teoretická východiska politického brandingu: představení modelu voliče orientovaného na hodnotu značky a jeho metodologické ukotvení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Od 60. let minulého století prošlo volební chování ve vyspělých demokratických státech výraznými změnami. Od této doby je znatelná transformace sociálních struktur, nárůst vzdělání, rozmach nových technologií v oblasti masových médií a další. Uvedené transformační faktory ovlivňují voliče a jeho volbu a odrazily se v nových konceptech volebního chování. Ať už jde o teorii stranické identifikace, volby založené na tématech nebo racionální volby. Avšak doposud žádná z uvedených teorií adekvátně nereflektovala efekt konzumního myšlení na volební rozhodnutí. Tento fakt se snaží napravit nový trend v politickém marketingu - politický branding. Vzhledem k faktu, že výzkum politického brandingu a konkrétně jeho dopadu na volební chování je ve svých počátcích, je zde možné pozorovat nedostatek jasných teoretických základů. Proto se tento trxt snaží situaci vyjasnit shromážděním současných brandingových konceptů a přispět do teoretické diskuze jejich systemizací a zasazením do kontextu existujících teorií volebního chování a rovněž naléz odpověď na výzkumnou otázku, zdali jsou brandingové koncepty schopny vysvětlit současné změny ve volebním chování.

  • Název v anglickém jazyce

    The Theoretical Basis of Political Branding: Introduction of Brand Voter Model and It´s Methodological Anchoring

  • Popis výsledku anglicky

    Since the 60s of the last century voting behavior in advanced democratic states has been undergoing substantial changes. From this period it is evident transformation of social structures, increased education, the expansion of new technologies in the field of mass media and others. Listed transformation factors affecting the voter and his choice sooner or later reflected in new theoretical concepts describing electoral behavior. Whether it was the theory of party identification, voter choice based on issues or rational choice. So far, however, none of the theories did reflect adequately the effect of consumer-style thinking on electoral behavior. This fact seeks to correct a new trend in political marketing – political branding. Due to the fact that the relevant research in the field of political branding and its impact on the voting behavior of individuals is still in its infancy, it is possible to observe the lack of clear theoretical foundations. The text thus tries clarified this situation gathering existing branding concepts and contribute to the theoretical discussion of structuring and setting in the context of existing theories of voting behavior and also to answer the research question whether the related branding concepts are able to explain the voting behavior of voters, even with possibility of their modifications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Středoevropské politické studie

  • ISSN

    1212-7817

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    164-188

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus