Česká škola T. G. Masaryka v Chicagu — přehled a rozvoj výukových programů v letech 2012–2017
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73585047" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73585047 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Česká škola T. G. Masaryka v Chicagu — přehled a rozvoj výukových programů v letech 2012–2017
Popis výsledku v původním jazyce
V úvodu článek seznamuje s geografickým rozmístěním a četností českých škol ve Spojených státech a analyzuje rozdíly mezi nimi z hlediska důvodu jejich založení. Popisuje také rozličné motivace rodičů, kteří se rozhodli své děti do těchto škol zapsat. Následně je představena Česká škola T. G. Masaryka a vzdělávací programy, které nabízí. Studie analyzuje původ, českou jazykovou vybavenost a věk studentů a obsahuje množstevní grafy za posledních pět akademických let. V současné době funguje vyučování češtiny pro děti v šesti třídách a probíhá pouze v sobotu. Dospělí studenti jsou rozděleni do třech večerních kurzů, které probíhají ve všední dny. Od roku 2016 probíhá v České škole T. G. Masaryka 4 týdny dlouhý letní kurz češtiny pro děti i dospělé ve spolupráci s Ústavem českého jazyka a teorie komunikace Univerzity Karlovy. Kromě češtiny škola nabízí dva kurzy španělštiny, kde se čeština používá jako mediační jazyk. V roce 2017 se Česká škola T. G. Masaryka díky široké paletě aktivit a programů stala druhou největší školou na území Spojených států a dále se těší vzrůstajícímu zájmu české komunity v Chicagu.
Název v anglickém jazyce
T. G. Masaryk Czech School in Chicago – An Overview of Educational Programs and Their Development, 2012–2017
Popis výsledku anglicky
The objective of the paper is to analyze the differences between Czech community schools in the United States based on location and historical context, and to describe the various motivations of parents who commit their children to attending. Through this perspective, the T. G. Masaryk Czech School and its educational programs are introduced. The study provides current counts of adult and young students, including statistics of the past 5 academic years. The subsequent sections are focused on educational programs and analysis of the participating students in terms of their heritage, linguistic background and age. Currently, the school offers six Czech language classes for children taught exclusively on Saturdays. Adult students attend three weekday courses. In 2016, the T. G. Masaryk School established 4-week long summer school in partnership with the Charles University Institute of Czech Language and Theory of Communication. In addition to the Czech language, two Spanish courses for adults are taught using Czech as the mediation language. In 2017, with its rich palette of language and cultural programs, the T. G. Masaryk Czech School has grown to become the second biggest Czech school in the United States and continues to experience a revival of interest.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studie z aplikované lingvistiky
ISSN
1804-3240
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
104-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—