Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A pragmatic perspective applied to fiction: Contessa Lara’s ‘Il Romanzo della Bambola’ (1896) within 19th-century children’s literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73585326" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73585326 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    Una prospettiva pragmatica applicata alla finzione narrativa: 'Il Romanzo della Bambola' (1896) della Contessa Lara nel quadro della narrativa per l’infanzia dell’Ottocento

  • Popis výsledku v původním jazyce

    L’articolo riguarda la classificazione degli atti linguistici usati dal narratore e dai personaggi nel ‘Romanzo della Bambola’ (1896) della scrittrice per l’infanzia Contessa Lara. Dopo un’introduzione su lingua, stile e tipologia narrativa del testo, sono stati presentati e interpretati i vari tipi di atti, che hanno permesso di rilevare l’ideologia e il tono moralistico ed emozionale del testo nonché l’importanza data alle relazioni tra i personaggi allo scopo di educare e commuovere piccole e giovani lettrici.

  • Název v anglickém jazyce

    A pragmatic perspective applied to fiction: Contessa Lara’s ‘Il Romanzo della Bambola’ (1896) within 19th-century children’s literature

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the classification of the speech acts used by the narrator and the characters in ‘Il Romanzo della Bambola’ (1896), by the children’s book writer Contessa Lara. After an introduction about language, style and narrative typology of the text, I have presented and interpreted the different types of acts, that have allowed to highlight the ideological, moralistic and emotional tone of the text and the importance given to the clear definition of the relationships among the characters, aimed at educating and moving little and teenage girls.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quaderni di semantica

  • ISSN

    0393-1226

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3-4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    38

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    57

  • Strana od-do

    831-887

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus