Diskusní relace Máte slovo jako místo utkávání komunikačních rolí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73585389" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73585389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diskusní relace Máte slovo jako místo utkávání komunikačních rolí
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka se v článku věnuje významu přijaté sociální role ve veřejných debatách. Mediální sdělení nefungují sama o sobě a vždy vznikají a působí jako výsledek širších intertextových a interdiskurzivních vztahů, jejich významy jsou komplexní a na jejich konstituování se podílí celé soubory tematicky propojených a souvisejících výpovědí, komunikáty je proto třeba hodnotit v kontextu podmínek jejich produkce i recepce a také ve vztahu k celému diskurzu. Při práci s mediálními komunikáty je důležité postihnout také význam sociálních a komunikačních rolí zúčastněných aktérů, a to zejména těch, již jako nositelé mocenského potenciálu zastávají v komunikační události specifické postavení, a mají tudíž prostředky a možnosti její průběh ovlivňovat, ovládat a měnit. Právě v případě mediální komunikace s širokým polem působnosti a společenského vlivu je tedy potřeba odhalit, jakou roli zde jednotliví aktéři hrají, jaké strategie při medializaci obsahů používají a za jakým účelem tak činí.
Název v anglickém jazyce
A debate programme Máte slovo as an environment for a clash of the communicants‘ roles
Popis výsledku anglicky
The media environment hosts many topics belonging to the cultural, social and political discourses. The recent media communication concerning the political discourse is characterized by widening the range of participants invited to take part in the debate on current political issues. Besides professional politicians there are so-called present-day politicians (i.e. the representatives of non- governmental, human rights or ecologic organisations) the economists, financial experts or experts in any key topics in question, and finally, there are representatives of the public. The author pursues how the medium may influence the presentation of an issue through the choice of the debate participants and their respective roles within the programme, thus influencing, persuading and at the worst manipulate the prospective recipient.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bohemica Olomucensia
ISSN
1803-876X
e-ISSN
—
Svazek periodika
IX
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
124-134
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—