Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudební analýza – fenomenologický návod?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73585698" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73585698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudební analýza – fenomenologický návod?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fenomenologie chtěla vrátit filozofování zpět k jeho počátkům, aby mohla rozvinout co nejautentičtější zkušenost toho, s čím se ve světě setkáváme. Také ve výchově se snažíme rozvíjet bohatou a autentickou hudební zkušenost. Fenomenologické principy se proto nabízejí jako pomůcka, jež nám umožní si tyto hodnoty uvědomit a poskytuje rovněž postupy, jež můžeme v rozvoji hudebního porozumění a ve výuce hudební analýzy s úspěchem využít. Studie se zabývá možností teorií nezatíženého poznání hudební struktury, poukazuje na analýzu časových vztahů a v jejím rámci poukazuje na odlišnou zkušenost tonální a atonální hudby. Dospívá k doporučení odlišného fenomenologického stanoviska pro tyto hudební sféry.

  • Název v anglickém jazyce

    Music analysis – a phenomenological guideline?

  • Popis výsledku anglicky

    Phenomenology wanted to lead philosophising back to its beginnings to be able to develop the most authentic experience of what we meet in the world around us. We also seek to develop a rich and authentic musical experience in educational settings. Phenomenological principles thus suggest themselves as a tool allowing us to be aware of these values and offer practices we can use with success in developing musical understanding and in teaching music analysis. The paper deals with the possibility of understanding musical structure that is not laden with music theoretical concepts and points out to the analysis of temporal relations and the distinct experience of tonal and atonal music within it. It closes with the recommendation of different phenomenological stances when grasping these two spheres of music.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    4-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus