Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPULSIVITY AND AGGRESSION IN THE SYSTEM LOWER SECONDARY EDUCATION IN SLOVAK AND CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73587462" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73587462 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMPULSIVITY AND AGGRESSION IN THE SYSTEM LOWER SECONDARY EDUCATION IN SLOVAK AND CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our research design is based on the assumption that impulsivity and aggression are closely related. The investigation is focused on differences in the aggressive behaviour of students with average and high rates of impulsivity. The research sample consists of 5841 pupils in the Czech Republic and the Slovak Republic aged 10-15 years. Impulsivity was measured by Impulsiveness Scale (SIDS). Impulsivity is conceived as a one-dimensional construct. Aggressive behaviour was determined with Buss-Perry Aggression Questionnaire (BPAQ) that consists of scores for: (1) physical aggression, (2) verbal aggression, (3) anger and (4) hostility. A statistical analysis revealed significant differences in aggressiveness between research groups, which differed in impulsivity levels. This supports the assumption of a relationship between aggression and impulsivity.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPULSIVITY AND AGGRESSION IN THE SYSTEM LOWER SECONDARY EDUCATION IN SLOVAK AND CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Our research design is based on the assumption that impulsivity and aggression are closely related. The investigation is focused on differences in the aggressive behaviour of students with average and high rates of impulsivity. The research sample consists of 5841 pupils in the Czech Republic and the Slovak Republic aged 10-15 years. Impulsivity was measured by Impulsiveness Scale (SIDS). Impulsivity is conceived as a one-dimensional construct. Aggressive behaviour was determined with Buss-Perry Aggression Questionnaire (BPAQ) that consists of scores for: (1) physical aggression, (2) verbal aggression, (3) anger and (4) hostility. A statistical analysis revealed significant differences in aggressiveness between research groups, which differed in impulsivity levels. This supports the assumption of a relationship between aggression and impulsivity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta : journal of interdisciplinar research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    223-227

  • Kód UT WoS článku

    000438914700042

  • EID výsledku v databázi Scopus