Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Orlandini’s Antigona (vendicata): Transformation of a Venetian Opera on its Transalpine Journey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73589380" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73589380 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/musicologica-brunensia" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/musicologica-brunensia</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2018-S-15" target="_blank" >10.5817/MB2018-S-15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Orlandini’s Antigona (vendicata): Transformation of a Venetian Opera on its Transalpine Journey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on the reception of the opera Antigona by Giuseppe Maria Orlandini from its premiere in Venice in 1718 to the productions in Breslau 1728 and Brno 1736. On the basis of newly discovered unique sources (a libretto from 1728 in the Moravian Museum Brno, the score in the Czech Museum of Music Prague, the score of the premiere version in the library of San Francisco State University, reviews in the contemporary press) changes which the work underwent on its way across Europe are presented, and the problem of the aesthetic categories of the pasticcio, in the context of Transalpine production of Italian opera seria, is restored.

  • Název v anglickém jazyce

    Orlandini’s Antigona (vendicata): Transformation of a Venetian Opera on its Transalpine Journey

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on the reception of the opera Antigona by Giuseppe Maria Orlandini from its premiere in Venice in 1718 to the productions in Breslau 1728 and Brno 1736. On the basis of newly discovered unique sources (a libretto from 1728 in the Moravian Museum Brno, the score in the Czech Museum of Music Prague, the score of the premiere version in the library of San Francisco State University, reviews in the contemporary press) changes which the work underwent on its way across Europe are presented, and the problem of the aesthetic categories of the pasticcio, in the context of Transalpine production of Italian opera seria, is restored.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-17615S" target="_blank" >GA16-17615S: Hudební inventáře raného novověku v českých zemích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Supplementum

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    227-248

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85064552152