Orlandini’s Antigona (vendicata): Transformation of a Venetian Opera on its Transalpine Journey
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73589380" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73589380 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/musicologica-brunensia" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/musicologica-brunensia</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2018-S-15" target="_blank" >10.5817/MB2018-S-15</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Orlandini’s Antigona (vendicata): Transformation of a Venetian Opera on its Transalpine Journey
Popis výsledku v původním jazyce
The study focuses on the reception of the opera Antigona by Giuseppe Maria Orlandini from its premiere in Venice in 1718 to the productions in Breslau 1728 and Brno 1736. On the basis of newly discovered unique sources (a libretto from 1728 in the Moravian Museum Brno, the score in the Czech Museum of Music Prague, the score of the premiere version in the library of San Francisco State University, reviews in the contemporary press) changes which the work underwent on its way across Europe are presented, and the problem of the aesthetic categories of the pasticcio, in the context of Transalpine production of Italian opera seria, is restored.
Název v anglickém jazyce
Orlandini’s Antigona (vendicata): Transformation of a Venetian Opera on its Transalpine Journey
Popis výsledku anglicky
The study focuses on the reception of the opera Antigona by Giuseppe Maria Orlandini from its premiere in Venice in 1718 to the productions in Breslau 1728 and Brno 1736. On the basis of newly discovered unique sources (a libretto from 1728 in the Moravian Museum Brno, the score in the Czech Museum of Music Prague, the score of the premiere version in the library of San Francisco State University, reviews in the contemporary press) changes which the work underwent on its way across Europe are presented, and the problem of the aesthetic categories of the pasticcio, in the context of Transalpine production of Italian opera seria, is restored.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-17615S" target="_blank" >GA16-17615S: Hudební inventáře raného novověku v českých zemích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Musicologica Brunensia
ISSN
1212-0391
e-ISSN
—
Svazek periodika
53
Číslo periodika v rámci svazku
Supplementum
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
227-248
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85064552152