Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sarriho opera Didone v Brně (1734) a její rekonstrukce pro novodobé provedení (2014)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094862%3A_____%2F14%3A%230001703" target="_blank" >RIV/00094862:_____/14:#0001703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sarriho opera Didone v Brně (1734) a její rekonstrukce pro novodobé provedení (2014)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podnětem ke vzniku studie byla příprava hudebního materiálu pro novodobé provedení opery Didone od Domenica Sarriho, a sice její brněnské verze z roku 1734. Sarri složil operu Didone abbandonata roku 1724 v Neapoli na libreto Pietra Metastasia a roku 1730 ji upravil pro Benátky, kde byla provedena s přidanými áriemi od Baldassara Galuppiho. Pro brněnské provedení byla opera zásadně pozměněna. Genese brněnského libreta se odvíjí od Metastasiových úprav textu pro zhudebnění od Tommasa Albinoniho (Benátky1725) k provedení Albinoniho opery ve Vratislavi roku 1726 a dále k její pražské verzi od Antonia Denzia z roku 1731. Hudba k brněnské Didone je založena na Sarriho úpravě díla pro Benátky roku 1730 (verze zaznamenaná v partituře, ale nikoli v libretu),s výjimkou tří árií, který byly v Brně nově přidány. Jedna z těchto cizích árií pochází z opery Nel perdono la vendetta od Giovanniho Porty (Benátky 1728, Holešov 1739), jejíž hudba se nedochovala. 18 árií a většina recitativů z brněnské

  • Název v anglickém jazyce

    Sarri´s Opera Didone in Brno (1734) and it´s Restoration for the modern Production (2014)

  • Popis výsledku anglicky

    The study was initiated in connection to the restoration and preparation of sheet music for the modern production of the opera Didone by Domenico Sarri (the version Brno 1734). Sarri wrote Didone abbandonata in 1724 in Naples, setting the libretto by Pietro Metastasio; he re-wrote it in 1730 for Venice where it was performed with added arias by Baldassaro Galuppi. The opera was substantially changed for the Brno production. The genesis of this Brno libreto follows from Metastasio´s adjustments for Tommaso Albinoni´s setting (Venice 1725), to the production of Albinoni´s opera in Wroclaw 1726 and the Prague version of 1731 by Antonio Denzio. The music of Didone from Brno is based on Sarri´s re-adjustment for Venice in 1730 (a version recorded in the score but not in the libretto) with the exception of three arias which were newly added in Brno. One of these foreign arias comes from the opera Nel perdono la vendetta by Giovanni Porta (Venice 1728, Holešov 1739) the music of which is lost

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opus musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    18-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus