Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zpracování pověsti o Libuši v italské barokní opeře

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73614494" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73614494 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.phil.muni.cz/musicologica-brunensia/article/view/33558" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/musicologica-brunensia/article/view/33558</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2022-1-6" target="_blank" >10.5817/MB2022-1-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zpracování pověsti o Libuši v italské barokní opeře

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá čtyřmi italskými operami vytvořenými v období baroka na téma legendy o Libuši a Přemyslovi. První z nich byla La Libussa (libreto Flaminio Parisetti, hudba Clemente Monari, Wolfenbüttel 1692), reprízovaná kolem roku 1702 v Praze ve zhudebněníBartolomea Bernardiho. Další byl Primislao primo re di Boemia (libreto Giulio Cesare Corradi, hudba Tomaso Albinoni, Benátky 1697). Poslední bylo pasticcio Praga nascente da Libussa, e Primislao (libreto Antonio Denzio), provedené v Praze 1734. Studie pojednává historické okolnosti vzniku těchto oper, vybrané otázky analýzy libreta a hypotetickou identifikaci jejich hudby. Přílohy obsahují vybrané úryvky z obou pražských libret.

  • Název v anglickém jazyce

    The adaptation of the Libussa legend in Italian Baroque opera

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with four Italian operas created in the Baroque period on the theme of the legend of Libuše and Přemysl. The first of these was La Libussa (libretto by Flaminio Parisetti, music by Clemente Monari, Wolfenbüttel 1692), reprised in Prague c. 1702 in the musical setting of Bartolomeo Bernardi. The next was Primislao primo re di Boemia (libretto by Giulio Cesare Corradi, music by Tomaso Albinoni, Venice 1697). Last was the pasticcio Praga nascente da Libussa, e Primislao (libretto by Antonio Denzio), performed in Prague 1734. The study discusses the historical circumstances of the creation of these operas, selected issues of libretto analysis, and a hypothetical identification of their music. The appendices contain selected excerpts from both Prague librettos.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-14534S" target="_blank" >GA20-14534S: Libuše zpívá. Hudebnědramatická zpracování mytologického námětu ve středoevropské kultuře 17.–20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

    2336-436X

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    89-113

  • Kód UT WoS článku

    000957817200006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85149294950