Zpracování pověsti o Libuši v italské barokní opeře
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73614494" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73614494 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.phil.muni.cz/musicologica-brunensia/article/view/33558" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/musicologica-brunensia/article/view/33558</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2022-1-6" target="_blank" >10.5817/MB2022-1-6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zpracování pověsti o Libuši v italské barokní opeře
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá čtyřmi italskými operami vytvořenými v období baroka na téma legendy o Libuši a Přemyslovi. První z nich byla La Libussa (libreto Flaminio Parisetti, hudba Clemente Monari, Wolfenbüttel 1692), reprízovaná kolem roku 1702 v Praze ve zhudebněníBartolomea Bernardiho. Další byl Primislao primo re di Boemia (libreto Giulio Cesare Corradi, hudba Tomaso Albinoni, Benátky 1697). Poslední bylo pasticcio Praga nascente da Libussa, e Primislao (libreto Antonio Denzio), provedené v Praze 1734. Studie pojednává historické okolnosti vzniku těchto oper, vybrané otázky analýzy libreta a hypotetickou identifikaci jejich hudby. Přílohy obsahují vybrané úryvky z obou pražských libret.
Název v anglickém jazyce
The adaptation of the Libussa legend in Italian Baroque opera
Popis výsledku anglicky
The study deals with four Italian operas created in the Baroque period on the theme of the legend of Libuše and Přemysl. The first of these was La Libussa (libretto by Flaminio Parisetti, music by Clemente Monari, Wolfenbüttel 1692), reprised in Prague c. 1702 in the musical setting of Bartolomeo Bernardi. The next was Primislao primo re di Boemia (libretto by Giulio Cesare Corradi, music by Tomaso Albinoni, Venice 1697). Last was the pasticcio Praga nascente da Libussa, e Primislao (libretto by Antonio Denzio), performed in Prague 1734. The study discusses the historical circumstances of the creation of these operas, selected issues of libretto analysis, and a hypothetical identification of their music. The appendices contain selected excerpts from both Prague librettos.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA20-14534S" target="_blank" >GA20-14534S: Libuše zpívá. Hudebnědramatická zpracování mytologického námětu ve středoevropské kultuře 17.–20. století</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Musicologica Brunensia
ISSN
1212-0391
e-ISSN
2336-436X
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
89-113
Kód UT WoS článku
000957817200006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85149294950