Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Česká verze škály zvídavosti vůči sobě (SCAI-CZ) a její využití u adolescentů: pilotní aplikace, základní psychometrické vlastnosti a normy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73589858" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73589858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Česká verze škály zvídavosti vůči sobě (SCAI-CZ) a její využití u adolescentů: pilotní aplikace, základní psychometrické vlastnosti a normy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cíl. Cílem studie bylo ověřit faktorovou strukturu české verze Self-Curiosity Attitude-Interest Scale (SCAI-CZ) pro studenty gymnázií, zjistit reliabilitu české verze škály a připravit normy nástroje. Zvídavost vůči sobě, kterou škála SCAI-CZ měří, je postojovou motivací jedinců k poznávání sebe samých a k odhalování nových aspektů svého psychického fungování. Výzkumný soubor. Studie se zúčastnilo 2356 českých studentů gymnázií ve věku 15–19 let. Ve studii participovalo 1406 studentek a 950 studentů. Výzkumný soubor zahrnuje 2,75 % studentů českých gymnázií. Statistická analýza. K ověření faktorové struktury nástroje SCAI-CZ pro adolescenty byla využita konfirmační faktorová analýza. Pro stanovení reliability byly využity koeficienty omega. Výsledky. Konfirmační faktorová analýza potvrdila dvoufaktorovou strukturu české verze nástroje SCAI-CZ. Reliabilita nástroje dosáhla hodnoty 0,72. Byly připraveny normy nástroje SCAI-CZ pro české studenty gymnázií ve věku 15–19 let. Limity. Potvrzení konstruktové validity nástroje bylo pro tuto studii převzato z originální studie autorů škály.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech version of the Self-Curiosity Attitude-Interest Scale (SCIS), and its use in adolescents: pilot applications, psychometric properties and normative study

  • Popis výsledku anglicky

    Objectives. The purpose of this study was to verify the factor structure of the Czech translation of Self-Curiosity Attitude-Interest Scale (SCAI) in Czech grammar schools, students and to explore reliability of the scale. Curiosity about self was initially conceptualized as the desire that people have to explore and understand themselves and their psychological functioning beyond what they already know about themselves. Sample and setting. A total of 2356 Czech adolescents, aged 15–19, who studied grammar school participated in the study. The research sample consisted of 1406 female students and 950 male students. The sample covered 2,75 % of the Czech adolescent population at grammar schools. Statistical analysis. Confirmatory factor analysis was used to verify the factor structure of the Self-Curiosity Attitude-Interest Scale. Omega coefficients were used as the estimates of reliability. Results. CFA confirmed two-factor structure of the Czech version of Self-Curiosity Attitude-Interest Scale. Reliability reaches a value of 0.72. Study limitation. The construct validity of the SCAI-CZ was taken over from the study published by the authors of the scale.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CESKOSLOVENSKA PSYCHOLOGIE

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    591-601

  • Kód UT WoS článku

    000454821700006

  • EID výsledku v databázi Scopus