Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Procrustes Bed of Mediaeval Ovid Commentaries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73591046" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73591046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Das Prokrustesbett mittelalterlicher Ovidkommentare

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obwohl die antike Literatur in den Augen der katholischen Kirche nicht immer geeignet war, war sie sehr beliebt. Seit Ludwig Traube werden das 12. und 13. Jahrhundert als &quot;Aetas Ovidiana&quot; bezeichnet. Besonders in Orléans und Umgebung waren Universitätslehrer aktiv, die ihre Schüler auf der Grundlage der Werke Ovids Latein lernten. Sie hinterließen uns Schulkommentare, von denen mehrere erhalten wurden. Solche Kommentare können allegorisch sein - für fortgeschrittene Studenten (der Beitrag gibt ein Beispiel aus dem &quot;Ovidius moralizatus&quot; von Berchorius) - oder eher fundamentell für jüngere Studenten. Solche Kommentare könnten in Manuskripten zusammen mit dem zu studierenden Text, seit dem 12. Jahrhundert zumeist in &quot;Editionen&quot; mit drei Spalten oder separat als sogenannte Catena-Kommentare überliefert werden. Die kommentierten Werke wurden durch einen Accessus, eine Zusammenfassung der Arbeit, eingeführt. Der Beitrag enthält Beispiele aus den Kommentaren dreier Lehrer von Orléans, welche die Werke von Ovid philologisch kommentierten.

  • Název v anglickém jazyce

    The Procrustes Bed of Mediaeval Ovid Commentaries

  • Popis výsledku anglicky

    Although ancient literature was not always suitable in the eyes of the Catholic Church it was very popular. Since Ludwig Traube, the 12th and 13th centuries are known as the &quot;Aetas Ovidiana&quot;. Especially in Orléans and surroundings, university teachers were active that learned their students Latin based on Ovid&apos;s writings. They submitted us school commentaries of which several have been preserved. Such commentares could be allegorizing – for advanced students (the paper gives an example from the &quot;Ovidius moralizatus&quot; of Berchorius) – or more basically – for younger students. Such commentaries could be noted in manuscripts with the text to be studied, since the 12th Century mostly in ‘editions’ with three columns, or separately as so.called catena commentaries. The commented works were introduced by an accessus, an abstract of the work. The paper gives examples from the commentaries of the three Orléans masters that give philological comments to Ovid’s works.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Ideológia v premenách času v pamiatkach gréckej a latinskej tradície. Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie 18.-19. november 2016, Bratislava

  • ISBN

    978-80-223-4626-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    107-122

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    18. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku