Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propaganda ve filmu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73591749" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73591749 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Propaganda ve filmu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvodní kapitola kolektivní publikace představuje základní vztahy mezi filmem a propagandou, poukazuje na jejich vzájemnou propojenost a uvádí je v širším společensko-politickém kontextu. Text představuje základní literaturu k tématu a se soustřeďuje na sedm základních okruhů (filmy, tvůrci, diváci, historická období a politické systémy, instituce, cenzura, kinematografický aparát) a vybrané příklady. Pojetí propagandy a její členění přebírá text od francouzského filozofa a politologa Jacques Ellula.

  • Název v anglickém jazyce

    Propaganda in film

  • Popis výsledku anglicky

    The first chapter of the collective publication introduces basic relations between film and propaganda, touching on their mutual connection, and brings them into a wider social-political context. The text introduces primary literature to the topic and focuses on seven set groups (films, creators, audience, historical period and political systems, institutions, censorship, cinematographic. apparatuses) and chosen examples. The interpretation of propaganda and its division overtakes text from the French philosopher and political scientist Jacques Ellul.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Film a dějiny 7. Propaganda

  • ISBN

    978-80-87292-44-0

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    31-51

  • Počet stran knihy

    380

  • Název nakladatele

    Casablanca, USTR

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly