Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rizikové aktivity, depresivita a vybrané osobnostní rysy u českých adolescentů z dětských domovů se školou a výchovných ústavů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73592530" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73592530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454269" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454269</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454269" target="_blank" >10.5507/ff.18.24454269</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rizikové aktivity, depresivita a vybrané osobnostní rysy u českých adolescentů z dětských domovů se školou a výchovných ústavů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na počátku této odborné publikace stála otázka, jak se liší adolescenti pobývající v dětských domovech se školou a výchovných ústavech od vrstevníků docházejících na základní školy a víceletá gymnázia. Autoři také postrádali kvalitní výzkumné projekty, které by se zaměřovaly na tuto specifickou skupinu dospívajících. Výzkumný tým se pokusil hledat rozdíly v depresivitě, impulzivitě, ve vyhledávání vzrušení, přecitlivělosti a v negativním myšlení, ale také rozdíly v míře realizace vybraných rizikových aktivit. Kniha čtenáře seznamuje s jednotlivými sledovanými fenomény a poskytuje jejich teoretické ukotvení. Je věnován také prostor pro popis zařízení vykonávající ústavní a ochrannou výchovu. Adolescenti z těchto zařízení, dle realizovaného výzkumu, jsou impulzivnější a také depresivnější než jejich vrstevníci ze základních škol a víceletých gymnázií. Bylo zjištěno, že jsou také několikanásobně rizikovější, tedy realizují častěji různé rizikové aktivity. Tito 11 až 16letí dospívající jsou například v 73,15 % pravidelnými kuřáky cigaret, přičemž ve stejně staré populací žáků základních škol a víceletých gymnázií je to jen 3,04 %. Výsledky, které jsou v této monografii prezentovány, mohou sloužit jako podklad pro odbornou práci s adolescenty z výchovných ústavů a dětských domovů se školou, ale lze je také využít při plánování preventivních programů, které budou založeny na důkazech (evidence-based).

  • Název v anglickém jazyce

    Risk activities, depressiveness and selected personality traits of Czech adolescents in institutional and protective education facilities

  • Popis výsledku anglicky

    This scientific publication was prepared based on a question as to how the adolescents living in institutional and protective education facilities differ from their peers attending elementary schools and multi-year grammar schools. Authors lacked high quality research projects that would focus on this particular group of adolescents. The research team looked for differences in depressiveness, impulsiveness, sensation seeking, anxiety sensitivity and hopelessness and also differences in the rate of risk activities. The book introduces reader to the each particular phenomena observed and provides their theoretical anchoring. It also includes description of the institutional and protective education facilities. Adolescents from these facilities, according to the research, are more impulsive and depressing than their peers from elementary schools and multi-year grammar schools. It has also been found that these adolescents realize various risk activities more often. For example 73.15% of these 11 to 16-year-olds are regular cigarette smokers. In comparison to the same age population of elementary school students and multi-year grammar schools being only 3.04%. The results presented in this monograph can serve as a basis for professional work with adolescents from institutional and protective education facilities, but can also be used in the planning of evidence-based prevention programs.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5426-9

  • Počet stran knihy

    187

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy