Chyby ve výslovnosti češtiny u frankofonních studentů (čeština jako cizí jazyk, lingvodidaktická studie)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73593731" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73593731 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chyby ve výslovnosti češtiny u frankofonních studentů (čeština jako cizí jazyk, lingvodidaktická studie)
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem předkládané studie je poukázat na lingvodidaktickou stránku problematiky výslovnosti a zaměřit se na základě vlastního terénního výzkumu na nejčastější chyby ve výslovnosti češtiny u frankofonních studentů. Studie je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje stručné pojednánı́ o postavenı́ fonetického plánu ve výuce češtiny jako cizího jazyka a zaměřuje se na hlavní rozdíly fonetického a fonologického plánu češtiny a francouzštiny. Praktická část se věnuje dı́lčı́ analýze segmentálnı́ roviny konkrétních audio nahrávek. Jedná se o kombinovaný výzkum, používáme metody kvantitativní a kvalitativní analýzy.
Název v anglickém jazyce
Pronunciation mistakes by French-speaking students of Czech (Czech as a foreign language, linguodidactic study)
Popis výsledku anglicky
The study focuses on the most common errors in pronunciation of French students of Czech, based both on the author’s own research and on the didactic background of teaching Czech as a foreign language. The aim of the research is an analysis of selected segments and the text is therefore divided in two parts: theoretical and practical one. The theoretical part includes a short analysis of the position of phonetics in the teaching and learning of Czech as a foreign language and focuses on the major differences between the phonetic and phonological levels of Czech and French. The second, practical part includes an analysis of several recordings obtained from the French students of Czech. Concerning the method in use, the study combines both the quantitative and qualitative analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
71-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—