Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fonetika a fonologie francouzského jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10335988" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10335988 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fonetika a fonologie francouzského jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola je rozdělena do tří částí. V první části je nahlédnuto do kurikulárních dokumentů s cílem zjistit, jak fonetiku a fonologii cizích jazyků pojímají. Následně jsou zmíněny informace o současném stavu výuky fonetiky a fonologie francouzštiny na českých univerzitách, přičemž jsou sledovány jak obory učitelské, tak ty, které k učitelství nesměřují. Druhá část je věnována odborníkům, jež se fonetikou a fonologií francouzštiny zabývají nejen na úrovni teoretické, ale snaží se také výsledky svých výzkumů aplikovat do výuky. Zmíněna jsou témata a oblasti, jimiž se tito odborníci zabývají, jejich publikační činnost, grantové projekty, které jsou v současné době řešeny nebo byly zpracovány v posledních letech. Opomenuta nejsou ani česká periodika věnovaná románským jazykům. Třetí část přináší pohled na pojetí výuky fonetiky a fonologie francouzštiny na PedF UK, konkrétní obsahy jednotlivých přednášek a seminářů a metody a formy práce v nich.

  • Název v anglickém jazyce

    Phonetics and Phonology of the French language

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter is divided into three parts. The first part offers insight into curricular documents and its aim is to look into the concept of phonetics and phonology in these documents. We deal with the current situation at Czech universities in terms of teaching French phonetics and phonology; both pedagogical and non-pedagogical study fields have been researched. The second part introduces some specialists who engage in phonetics and phonology not only theoretically, but who aim at applying their research results to teaching methods. We mention topics and areas which these specialists deal with, their publications, and grant projects which are being worked on or have been worked on recently. We have not forgotten to mention Czech periodicals which study the Romance languages. The third part brings an insight into the concept of French phonetics and phonology at PedF UK, the syllabi of its lectures and seminars and the teaching methods.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Fonetika a fonologie v přípravném vzdělávání učitelů

  • ISBN

    978-80-246-3554-5

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    87-114

  • Počet stran knihy

    163

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova - Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly