Fonetika a fonologie francouzského jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10335988" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10335988 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fonetika a fonologie francouzského jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola je rozdělena do tří částí. V první části je nahlédnuto do kurikulárních dokumentů s cílem zjistit, jak fonetiku a fonologii cizích jazyků pojímají. Následně jsou zmíněny informace o současném stavu výuky fonetiky a fonologie francouzštiny na českých univerzitách, přičemž jsou sledovány jak obory učitelské, tak ty, které k učitelství nesměřují. Druhá část je věnována odborníkům, jež se fonetikou a fonologií francouzštiny zabývají nejen na úrovni teoretické, ale snaží se také výsledky svých výzkumů aplikovat do výuky. Zmíněna jsou témata a oblasti, jimiž se tito odborníci zabývají, jejich publikační činnost, grantové projekty, které jsou v současné době řešeny nebo byly zpracovány v posledních letech. Opomenuta nejsou ani česká periodika věnovaná románským jazykům. Třetí část přináší pohled na pojetí výuky fonetiky a fonologie francouzštiny na PedF UK, konkrétní obsahy jednotlivých přednášek a seminářů a metody a formy práce v nich.
Název v anglickém jazyce
Phonetics and Phonology of the French language
Popis výsledku anglicky
This chapter is divided into three parts. The first part offers insight into curricular documents and its aim is to look into the concept of phonetics and phonology in these documents. We deal with the current situation at Czech universities in terms of teaching French phonetics and phonology; both pedagogical and non-pedagogical study fields have been researched. The second part introduces some specialists who engage in phonetics and phonology not only theoretically, but who aim at applying their research results to teaching methods. We mention topics and areas which these specialists deal with, their publications, and grant projects which are being worked on or have been worked on recently. We have not forgotten to mention Czech periodicals which study the Romance languages. The third part brings an insight into the concept of French phonetics and phonology at PedF UK, the syllabi of its lectures and seminars and the teaching methods.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Fonetika a fonologie v přípravném vzdělávání učitelů
ISBN
978-80-246-3554-5
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
87-114
Počet stran knihy
163
Název nakladatele
Univerzita Karlova - Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—