Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

UNIVERSITY TEACHING AND LEARNING IN EDUCATIONAL SCIENCES: THE CASE OF ANDRAGOGY IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598137" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://search.proquest.com/openview/31008f246bccee18633f104234811f96/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2042910" target="_blank" >https://search.proquest.com/openview/31008f246bccee18633f104234811f96/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2042910</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4312/as.25.3.23-33" target="_blank" >10.4312/as.25.3.23-33</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    UNIVERSITY TEACHING AND LEARNING IN EDUCATIONAL SCIENCES: THE CASE OF ANDRAGOGY IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The de-ideologisation of Czech higher education was accompanied by many other changes after 1990 in the Czech Republic. In the context of local and global educational policy, this paper presents three periods of development of the educational sciences including andragogy in Czech higher education after 1990, showing how changes influenced university teaching quality. In the research part, the study concentrates on changes made by the actors – notably professors/associate professors – involved in the development of the educational sciences in the Czech Republic since the 1990s. The analysis of the semi-structured interviews shows that the change in educational sciences was framed by limited access to foreign literature and significant personnel changes, including the return of qualified academics. The promotion of andragogy in the Czech Republic demanded the development of methodology and a critical approach to adult learning. For individual academics, the new focus privileged research over teaching, though interaction with students remains central for the interviewees.

  • Název v anglickém jazyce

    UNIVERSITY TEACHING AND LEARNING IN EDUCATIONAL SCIENCES: THE CASE OF ANDRAGOGY IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The de-ideologisation of Czech higher education was accompanied by many other changes after 1990 in the Czech Republic. In the context of local and global educational policy, this paper presents three periods of development of the educational sciences including andragogy in Czech higher education after 1990, showing how changes influenced university teaching quality. In the research part, the study concentrates on changes made by the actors – notably professors/associate professors – involved in the development of the educational sciences in the Czech Republic since the 1990s. The analysis of the semi-structured interviews shows that the change in educational sciences was framed by limited access to foreign literature and significant personnel changes, including the return of qualified academics. The promotion of andragogy in the Czech Republic demanded the development of methodology and a critical approach to adult learning. For individual academics, the new focus privileged research over teaching, though interaction with students remains central for the interviewees.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-24879S" target="_blank" >GA16-24879S: Vůdci a architekti věd o výchově a jejich pojetí vyučování na univerzitách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Andragoška spoznanja

  • ISSN

    1318-5160

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    23-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus