Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech republic: The Market Governs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598161" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598161 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech republic: The Market Governs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Book The European Handbook of Media Accountability introduces in 35 chapters of media accountability systems in the countries of the European Union and beyond the EU (Israel, Turkey). Reveals which media accountability institutions have been applied in individual cases; from regulatory bodies, syndicates up to internal self-regulatory mechanisms as a media ombudsman. The chapter devoted to the Czech Republic compares what mechanisms of media accountability are used (or not used) and which have had had developed over 30 years of the existence of democratic media.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech republic: The Market Governs

  • Popis výsledku anglicky

    Book The European Handbook of Media Accountability introduces in 35 chapters of media accountability systems in the countries of the European Union and beyond the EU (Israel, Turkey). Reveals which media accountability institutions have been applied in individual cases; from regulatory bodies, syndicates up to internal self-regulatory mechanisms as a media ombudsman. The chapter devoted to the Czech Republic compares what mechanisms of media accountability are used (or not used) and which have had had developed over 30 years of the existence of democratic media.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    European Handbook of Media Accountability

  • ISBN

    978-0-367-27175-6

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    47-53

  • Počet stran knihy

    340

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly