Czech republic: The Market Governs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598161" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598161 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech republic: The Market Governs
Popis výsledku v původním jazyce
Book The European Handbook of Media Accountability introduces in 35 chapters of media accountability systems in the countries of the European Union and beyond the EU (Israel, Turkey). Reveals which media accountability institutions have been applied in individual cases; from regulatory bodies, syndicates up to internal self-regulatory mechanisms as a media ombudsman. The chapter devoted to the Czech Republic compares what mechanisms of media accountability are used (or not used) and which have had had developed over 30 years of the existence of democratic media.
Název v anglickém jazyce
Czech republic: The Market Governs
Popis výsledku anglicky
Book The European Handbook of Media Accountability introduces in 35 chapters of media accountability systems in the countries of the European Union and beyond the EU (Israel, Turkey). Reveals which media accountability institutions have been applied in individual cases; from regulatory bodies, syndicates up to internal self-regulatory mechanisms as a media ombudsman. The chapter devoted to the Czech Republic compares what mechanisms of media accountability are used (or not used) and which have had had developed over 30 years of the existence of democratic media.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
European Handbook of Media Accountability
ISBN
978-0-367-27175-6
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
47-53
Počet stran knihy
340
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—