Harry Potter a kouzelný svět genderových stereotypů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73600667" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73600667 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Harry Potter a kouzelný svět genderových stereotypů
Popis výsledku v původním jazyce
Poslední desetiletí dvacátého století se u dětí a dospívajících neslo ve znamení ztráty zájmu o literaturu. Když však poprvé spatřily světlo světa knihy o kouzelnickém učni Harrym Potterovi, mládež z celého světa postupně opět objevila lásku ke čtení. J. K. Rowlingová prezentovala zdánlivě férový a příjemný svět, do nějž mohly děti utíkat od každodenních stresujících situací a v němž zažívaly mnohá dobrodružství. Tento svět však kromě útěchy přinesl i několik problémů, jejichž pozadí se snaží blíže poodhalit práce mnoha výzkumníků. Nejdiskutovanějším sociologickým aspektem této literární série je genderová stereotypizace. V tomto článku prezentuji závěry své diplomové práce, v níž jsem se zaměřovala na problematiku genderové stereotypizace v Harrym Potterovi z pohledu sémiotické analýzy.
Název v anglickém jazyce
Harry Potter and magical world of gender stereotypes
Popis výsledku anglicky
Children and adolescents throughout the western world had been gradually losing interest in reading until Harry Potter literary series first saw the light of the world. Since then, young readers’ interest in literature has increased greatly. J. K. Rowling presented a seemingly fair and neat world, where children could escape and experience many adventures. This beautiful world has, however, brought several issues. The most discussed sociological aspect of the literary series is its gender stereotypization. In this article, I will present the results of my semiotic analysis of the Harry Potter literary series, in which I focused primarily on gender stereotypes in the books.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mediální (R)evoluce: Revoluční příběhy
ISBN
978-80-244-5693-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
103-114
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Katedra med. a kult. studií a žurnalistiky
Datum konání akce
29. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—