Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

(Bez)mocní mediální fanoušci: Televizní seriál jako zdroj bojů o význam mezi fanoušky a producenty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73600463" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73600463 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    (Bez)mocní mediální fanoušci: Televizní seriál jako zdroj bojů o význam mezi fanoušky a producenty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha se zaměřuje na kategorii mediálních fanoušků a představuje osobnosti fanoušků prostřednictvím pro ně typických aktivit a praxe. To činí jednak pomocí revize teorií mediálních fanouškovských studií zaměřených na osobnosti fanoušků, a zároveň reflexí nálezů ze dvou (původně čtyř) případových studií. V návaznosti na klasické práce fanouškovských studií (Henryho Jenkinse či Janet Staiger) a jejich popisů aktivit a praxe typických pro fanouškovskou recepci kulturně-mediální produkce byly předmětem zájmu právě aktivity a zavedené způsoby jednání vytvářející osobnosti fanoušků v pohledu odborné i laické veřejnosti. Teoreticko-kritické pasáže jsou doplněny explanačními úseky vycházejícími z provedených případových studií zaměřených na dva seriálové počiny a jejich fanoušky. Tato díla byla vybrána z hlediska jejich signifikantní pozice v rámci tzv. femslash fanouškovských interpretací. Výsledkem knihy je nová teoretická typologie fanouškovských osobností z hlediska míry jejich aktivity a z hlediska jejich typických způsobů jednání. Ke klasické typologii fanouškovských aktivit Henryho Jenkinse a Janet Staiger byl také přidán nový typ fanouškovských aktivit, který je v současnosti běžný. Samotná kontextualizace v rámci femslash je originální, neboť se jedná o prozatím podreprezentovanou oblast zkoumání celosvětových mediálních fanouškovských studií. Hlouběji je představena rovněž specifická fanouškovská mluva – fanspeak. Celý text je realizován coby úvodní rozcestník a zdroj informací o mediálním fanouškovství, který má posloužit dalším akademickým pracím, které se chtějí hlouběji zabývat různými fenomény spojenými s mediálními fanoušky.

  • Název v anglickém jazyce

    (Un)Powerful Media Fans: A TV series as a source of struggles for meaning between fans and producers

  • Popis výsledku anglicky

    This book is dedicated to media fans in the broader context of international fan studies. It is written as a ground work in this field in the context of Czech academia. It focuses on the common myths of fan studies and contextualizes fan’s contemporary situation in the new media technology discourse. The main interests are specifically fans and their activities and practices. To explain some of the fan phenomenon I revisited postulates of thirty-year fan studies tradition and its conceptualization of fans. I also drew from two case studies tied to two TV series with tight connection to the femslash fannish interpretations. The result of my book is a structuration of already existing information about fans and fan studies complemented by new findings and reflections. Based on theoretical revision of fan studies texts and findings from case studies, I constructed a new theoretical typology of fans. With the help of the conducted case studies, I introduce a new type of fan activity adding to the canonical typology of Henry Jenkins from 1990’s and Janet Staiger from 2005. Contextualization of case studies in femslash is also original and specific, it is still an underresearched part of motivation for fan practices in the context of worldwide media fan studies. More closely is introduced specific fan language – fanspeak, mainly its local part (femslash fanspeak). The book should serve as a basic theoretical piece for further researches on media fans in the context of (mainly) Czech academia.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5680-5

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy