Multimodal features for detection of driver stress and fatigue: review
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73600827" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73600827 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26220/20:PU135930
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9031734/media#media" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9031734/media#media</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TITS.2020.2977762" target="_blank" >10.1109/TITS.2020.2977762</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multimodal features for detection of driver stress and fatigue: review
Popis výsledku v původním jazyce
Driver fatigue and stress significantly contribute to higher number of car accidents worldwide. Although, different detection approaches have been already commercialized and used by car producers (and third party companies), research activities in this field are still needed in order to increase the reliability of these alert systems. Also, in the context of automated driving, the driver mental state assessment will be an important part of cars in future. This paper presents state-of-the-art review of different approaches for driver fatigue and stress detection and evaluation. We describe in details various signals (biological, car and video) and derived features used for these tasks and we discuss their relevance and advantages. In order to make this review complete, we also describe different datasets, acquisition systems and experiment scenarios.
Název v anglickém jazyce
Multimodal features for detection of driver stress and fatigue: review
Popis výsledku anglicky
Driver fatigue and stress significantly contribute to higher number of car accidents worldwide. Although, different detection approaches have been already commercialized and used by car producers (and third party companies), research activities in this field are still needed in order to increase the reliability of these alert systems. Also, in the context of automated driving, the driver mental state assessment will be an important part of cars in future. This paper presents state-of-the-art review of different approaches for driver fatigue and stress detection and evaluation. We describe in details various signals (biological, car and video) and derived features used for these tasks and we discuss their relevance and advantages. In order to make this review complete, we also describe different datasets, acquisition systems and experiment scenarios.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000216" target="_blank" >TL01000216: Komplexní fyziologické monitorování řidiče s ohledem na psychologické faktory ovlivňující chování při jízdě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE TRANSACTIONS ON INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS
ISSN
1524-9050
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
1-20
Kód UT WoS článku
000658360600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85107408203