Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multimodal features for detection of driver stress and fatigue: review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73600827" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73600827 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26220/20:PU135930

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9031734/media#media" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9031734/media#media</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TITS.2020.2977762" target="_blank" >10.1109/TITS.2020.2977762</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multimodal features for detection of driver stress and fatigue: review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Driver fatigue and stress significantly contribute to higher number of car accidents worldwide. Although, different detection approaches have been already commercialized and used by car producers (and third party companies), research activities in this field are still needed in order to increase the reliability of these alert systems. Also, in the context of automated driving, the driver mental state assessment will be an important part of cars in future. This paper presents state-of-the-art review of different approaches for driver fatigue and stress detection and evaluation. We describe in details various signals (biological, car and video) and derived features used for these tasks and we discuss their relevance and advantages. In order to make this review complete, we also describe different datasets, acquisition systems and experiment scenarios.

  • Název v anglickém jazyce

    Multimodal features for detection of driver stress and fatigue: review

  • Popis výsledku anglicky

    Driver fatigue and stress significantly contribute to higher number of car accidents worldwide. Although, different detection approaches have been already commercialized and used by car producers (and third party companies), research activities in this field are still needed in order to increase the reliability of these alert systems. Also, in the context of automated driving, the driver mental state assessment will be an important part of cars in future. This paper presents state-of-the-art review of different approaches for driver fatigue and stress detection and evaluation. We describe in details various signals (biological, car and video) and derived features used for these tasks and we discuss their relevance and advantages. In order to make this review complete, we also describe different datasets, acquisition systems and experiment scenarios.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000216" target="_blank" >TL01000216: Komplexní fyziologické monitorování řidiče s ohledem na psychologické faktory ovlivňující chování při jízdě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE TRANSACTIONS ON INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS

  • ISSN

    1524-9050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

    000658360600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85107408203