The Tourism in France affected by the COVID-19 Pandemic in 2020: The Case of Hospitality Industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73603838" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73603838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doivup.upol.cz/pdfs/doi/9900/04/300.pdf" target="_blank" >https://doivup.upol.cz/pdfs/doi/9900/04/300.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.20.24457987" target="_blank" >10.5507/ff.20.24457987</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Tourism in France affected by the COVID-19 Pandemic in 2020: The Case of Hospitality Industry
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with one of the most affected sectors of tourism industry by global COVID-19 pandemic – hotel industry. It focuses on the description of the current situation in France based notably on the secondary sources of information. To introduce the topic, the global receipts of international tourism and arrivals of international tourists being considerably interconnected with national tourism are presented. Subsequently, the case study of three hotel groups in France would describe the impact of COVID-19 pandemic and its starting point on the hotel groups concerning the occupancy of hotel rooms in Q1 2020 against Q1 2019. At the end of this paper, several topics for future research connected with the impacts of COVID-19 pandemic are formulated.
Název v anglickém jazyce
The Tourism in France affected by the COVID-19 Pandemic in 2020: The Case of Hospitality Industry
Popis výsledku anglicky
This paper deals with one of the most affected sectors of tourism industry by global COVID-19 pandemic – hotel industry. It focuses on the description of the current situation in France based notably on the secondary sources of information. To introduce the topic, the global receipts of international tourism and arrivals of international tourists being considerably interconnected with national tourism are presented. Subsequently, the case study of three hotel groups in France would describe the impact of COVID-19 pandemic and its starting point on the hotel groups concerning the occupancy of hotel rooms in Q1 2020 against Q1 2019. At the end of this paper, several topics for future research connected with the impacts of COVID-19 pandemic are formulated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge on Economics and Management
ISBN
978-80-244-5798-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
141-147
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
12. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—