Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impresionistické rysy lyrického subjektu v poezii Antonína Sovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73605469" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73605469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185355" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185355</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Impresionistické rysy lyrického subjektu v poezii Antonína Sovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie osvětluje vztah mezi impresionistickými postupy a symbolikou Sovovy básnické tvorby. Oproti některým tvrzením interpretů, kteří přisuzují sbírce Z mého kraje vlastnosti realistické krajinomalby a realistického lyrického popisu(např. Václav Vaněk), se snažím ukázat, že čas a prostor básní je utvářen impresionistickým vnímáním, které se projevuje zdvojením lyrického subjektu. První dimenze lyrického subjektu se stává příjemcem smyslových počitků, druhá dimenze subjektu reflektuje intenzitu smyslového vnímání prostřednictvím zrychleného či zastaveného času. Realistický popis věcí je u Antonína Sovy rozostřen pohybem a spojením subjektu a krajiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Impressionistic Features of a Lyrical Subject in the Poetry of Antonín Sova

  • Popis výsledku anglicky

    The study clarifies the relationship between the impressionism and the symbolism of Sova&apos;s poetry. Contrary to some claims of interprets who attribute the characteristics of realistic landscape painting and realistic lyrical description to the collection „From My Region“ (for example Václav Vaněk), I try to show that the time and space of the poems is created by an impressionist perception that manifests itself as a doubling of a lyrical subject. The first dimension of the lyrical subject becomes the recipient of sensory sensations, the second dimension of the subject reflects the intensity of sensory perception through accelerated or stopped time. Realistic description of things is defocused by movement and connection of subject and landscape.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Impresionismus v české kultuře (1880 - 1920)

  • ISBN

    978-80-88278-45-0

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    147-153

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly