Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceptual Adjectives Product-related Texts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F21%3AA0000899" target="_blank" >RIV/47813059:19240/21:A0000899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Wahrnehmungsadjektive in produktbegleitenden Texten

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wenn man Wahrnehmung als das subjektive Ergebnis einer Sinnesempfindung, die aufgrund der Verarbeitung von Informationen aus der Außenwelt entsteht, definiert, dann eignen sich Adjektive besonders gut für die Beschreibung der Sinneswahrnehmungen. Einerseits werden für die Beschreibung von Wahrnehmungen durch die Sinne Sehen, Hören, Schmecken, Riechen und Fühlen im Inventar der deutschen Sprache vorhandene Wörter verwendet, andererseits werden, gerade bei subjektiv wertenden Formulierungen, effektvolle Neuschöpfungen geschaffen. Dieser Beitrag setzt sich zum Ziel Wahrnehmungsadjektive aus der Wortbildungsperspektive im Hinblick auf ihre Funktion zu untersuchen.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceptual Adjectives Product-related Texts

  • Popis výsledku anglicky

    If we define perception as a subjective result of sensory perception which arises due to processing information from the outside world, adjectives are particularly suitable for the description of sensory perceptions. To describe the perception of the senses (sight, hearing, taste, smell, and touch), on the one hand, words having their place in the inventory of the German language are used; on the other hand, especially in subjectively evaluative formulations, new names emerge. The aim of this paper is to examine compound perceptual adjectives in terms of word formation with respect to their function.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60200 - Languages and Literature

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Twenty-first Century Perspective on Text Analysis / Perspektiven der Textanalyse im 21. Jahrhundert.

  • ISBN

    9788075104816

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    165-182

  • Počet stran knihy

    248

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS kapitoly