Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education, Training, and Licensing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73606878" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73606878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186764" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186764</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-08-102671-7.10128-9" target="_blank" >10.1016/B978-0-08-102671-7.10128-9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education, Training, and Licensing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Children’s traffic education is primarily aimed at improving the safety of all road users. In the course of time, the concept of children’s traffic education has expanded to also include education toward safe mobility, which includes the safe utilization of public transport and the choice of a transportation mode. It is mainly provided at kindergartens and primary and middle schools, exceptionally at secondary schools. This systematic implementation reflects the practical aspect, as the target group of children, unlike that of drivers, can be reached easily. The benefit of children’s school-based traffic education is its secondary impact; it plays a significant role in building children’s and young people’s hierarchy of values, as well as having the potential to shape the attitudes of all prospective road users.

  • Název v anglickém jazyce

    Education, Training, and Licensing

  • Popis výsledku anglicky

    Children’s traffic education is primarily aimed at improving the safety of all road users. In the course of time, the concept of children’s traffic education has expanded to also include education toward safe mobility, which includes the safe utilization of public transport and the choice of a transportation mode. It is mainly provided at kindergartens and primary and middle schools, exceptionally at secondary schools. This systematic implementation reflects the practical aspect, as the target group of children, unlike that of drivers, can be reached easily. The benefit of children’s school-based traffic education is its secondary impact; it plays a significant role in building children’s and young people’s hierarchy of values, as well as having the potential to shape the attitudes of all prospective road users.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International Encyclopedia of Transportation

  • ISBN

    978-0-08-102672-4

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    228-232

  • Počet stran knihy

    4569

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    UK

  • Kód UT WoS kapitoly