Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebepéče a pracovní spokojenost u školních psychologů (výzkumný záměr)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73607045" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73607045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186931" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186931</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebepéče a pracovní spokojenost u školních psychologů (výzkumný záměr)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pozice školních psychologů na českých školách je zatížena mnoha povinnostmi a zatím nemají ani stabilní ukotvení v legislativě. To může mít dopad na jejich pracovní spokojenost i motivaci. Preventivním nástrojem ke zvládání požadavků profese může být sebepéče. Prozkoumání tohoto fenoménu je záměrem našeho výzkumu. Našimi cíli jsou: a) prozkoumat frekvenci a úrovně sebepéče a b) zjistit souvislosti mezi sebepéči u školních psychologů, pracovní motivací a pracovní spokojeností spolu se záměry setrvat na jejich pozici i do budoucna. Pro tyto cíle byl zvolen smíšený výzkumný design. V první, kvantitativní části výzkumu, bude použit dotazník a bude zvažována deskriptivní a korelační studie. Následovat bude kvalitativní část výzkumu prostřednictvím rozhovorů se školními psychology. Je zvažována analýza dat metodou zakotvené teorie.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-care and job satisfaction of school psychologist (research plan)

  • Popis výsledku anglicky

    The position of school psychologists in the Czech republic is burdened with many responsibilities and they do not yet have a stable anchor in legislation. This can have an impact on their job satisfaction and motivation. A preventing tool to manage the demands of the profession can be a self-care. Exploring this phenomenon is the intention of our research. Our goals are a) to explore the frequency and level of self-care, and b) to determine the connection between self-care for school psychologists, work motivation and job satisfaction along with intentions to remain on their position in the future. A mixed research design was chosen for these goals. In the first, the quantitative part of the research will be used questionnaire and will be considered a descriptive and correlational study. Following the qualitative part of the research, through interviews with school psychologists. It is considered data analysis by the grounded theory method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence 11 Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5947-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    244-248

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 2. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku