Sebepéče a pracovní spokojenost u školních psychologů (výzkumný záměr)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73607045" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73607045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186931" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186931</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebepéče a pracovní spokojenost u školních psychologů (výzkumný záměr)
Popis výsledku v původním jazyce
Pozice školních psychologů na českých školách je zatížena mnoha povinnostmi a zatím nemají ani stabilní ukotvení v legislativě. To může mít dopad na jejich pracovní spokojenost i motivaci. Preventivním nástrojem ke zvládání požadavků profese může být sebepéče. Prozkoumání tohoto fenoménu je záměrem našeho výzkumu. Našimi cíli jsou: a) prozkoumat frekvenci a úrovně sebepéče a b) zjistit souvislosti mezi sebepéči u školních psychologů, pracovní motivací a pracovní spokojeností spolu se záměry setrvat na jejich pozici i do budoucna. Pro tyto cíle byl zvolen smíšený výzkumný design. V první, kvantitativní části výzkumu, bude použit dotazník a bude zvažována deskriptivní a korelační studie. Následovat bude kvalitativní část výzkumu prostřednictvím rozhovorů se školními psychology. Je zvažována analýza dat metodou zakotvené teorie.
Název v anglickém jazyce
Self-care and job satisfaction of school psychologist (research plan)
Popis výsledku anglicky
The position of school psychologists in the Czech republic is burdened with many responsibilities and they do not yet have a stable anchor in legislation. This can have an impact on their job satisfaction and motivation. A preventing tool to manage the demands of the profession can be a self-care. Exploring this phenomenon is the intention of our research. Our goals are a) to explore the frequency and level of self-care, and b) to determine the connection between self-care for school psychologists, work motivation and job satisfaction along with intentions to remain on their position in the future. A mixed research design was chosen for these goals. In the first, the quantitative part of the research will be used questionnaire and will be considered a descriptive and correlational study. Following the qualitative part of the research, through interviews with school psychologists. It is considered data analysis by the grounded theory method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 11 Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-5947-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
244-248
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 2. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—