Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Behind the Screen: Lessons Learnt from a Chinese Emergency Remote Teaching Experience in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73611231" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73611231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191118" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191118</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-87055-3" target="_blank" >10.1007/978-3-030-87055-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behind the Screen: Lessons Learnt from a Chinese Emergency Remote Teaching Experience in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study identifies the challenges and positive outcomes from a temporary shift in a Chinese language class to remote delivery format during the COVID-19 pandemic. Teachers’ interviews and students’ online survey were used to describe the experience with “emergency remote education” from both the instructors’ and students’ perspectives. The results indicate students’ varying perception of online learning, reflected in the students’ attention, anxiety, and contentment with the learning process. While technical issues and Chinese character handwriting were identified as the biggest challenges, online consultations via chat and the online submissions of assignments were identified as techniques transferable to face-to-face instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    Behind the Screen: Lessons Learnt from a Chinese Emergency Remote Teaching Experience in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study identifies the challenges and positive outcomes from a temporary shift in a Chinese language class to remote delivery format during the COVID-19 pandemic. Teachers’ interviews and students’ online survey were used to describe the experience with “emergency remote education” from both the instructors’ and students’ perspectives. The results indicate students’ varying perception of online learning, reflected in the students’ attention, anxiety, and contentment with the learning process. While technical issues and Chinese character handwriting were identified as the biggest challenges, online consultations via chat and the online submissions of assignments were identified as techniques transferable to face-to-face instruction.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teaching the Chinese Language Remotely

  • ISBN

    978-3-030-87054-6

  • Počet stran výsledku

    33

  • Strana od-do

    23-55

  • Počet stran knihy

    391

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Kód UT WoS kapitoly