Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predada post festum. On the emergence of a historiographical legend called "New York Dada".

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73611529" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73611529 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191416" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191416</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Prädada post festum. Zur Entstehung einer historiografischen Legende namens „New York Dada“.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das heutige Verständnis von Dada basiert weitgehend auf der späteren Umschreibung der Geschichte der Dada-Bewegung, wie sie in den späten 1910er und frühen 1920er Jahren existierte. Eine dieser späteren Erzählungen ist die Geschichte von &quot;New York Dada&quot; mit Marcel Duchamp als Vorkämpfer des Dadaismus, noch bevor Dada in Zürich gegründet wurde. Francis Picabia hatte bereits 1919 begonnen, die Legende von New York als der wahren Geburtsstätte von Dada mit sich selbst als Gründer in Umlauf zu bringen, und diese blieb drei Jahrzehnte lang unangefochten, bis sich Duchamp nach dem Zweiten Weltkrieg erfolgreich als Pionier durchsetzte. Dieses Narrativ setzte sich in den folgenden Jahrzehnten in der Dada-Historiographie durch.

  • Název v anglickém jazyce

    Predada post festum. On the emergence of a historiographical legend called "New York Dada".

  • Popis výsledku anglicky

    Today’s understanding of Dada is largely based on the later rewriting of the history of the Dada movement as it existed in the late 1910s and early 1920s. One of these later narratives is the story of “New York Dada” with Marcel Duchamp as champion of Dadaism even before Dada was founded in Zurich. Francis Picabia had already started to circulate the legend of New York as the true birthplace of Dada with himself as founder, as early as 1919, and this remained unchallenged for three decades, until, in the wake of the Second World War, Duchamp successfully instated himself as the pioneering force. It was this narrative that became generally accepted in Dada historiography in the following decades.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Return of Dada / Die Wiederkehr von Dada / Le Retour de Dada

  • ISBN

    978-2-37896-208-1

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    67-88

  • Počet stran knihy

    176

  • Název nakladatele

    Les presses du réel

  • Místo vydání

    Paris

  • Kód UT WoS kapitoly