Krizové řízení v sociálních podnicích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73613717" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73613717 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333193604" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333193604</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Krizové řízení v sociálních podnicích
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha Krizové řízení v sociálních podnicích, založená na výzkumu podpořeném Technologickou agenturou České republiky, reaguje na potřebu českých sociálních podniků zvýšit svou připravenost na možné krizové situace a provází čtenáře nejen z řad manažerů sociálních podniků, ale i dalších zainteresovaných stran sociálně podnikatelského prostředí tématy, která zasluhují v kontextu krizového řízení sociálních podniků zvláštní pozornost. První kapitola knihy přináší vymezení konceptu sociálního podnikání v českém prostředí a staví jej do kontextu celoevropského pojetí. Součástí téže kapitoly je popsání aktuálního vývoje českého sociálního podnikání včetně bariér, které znesnadňují jeho další rozvoj. Druhá kapitola nejprve seznamuje čtenáře se dvěma základními pojmy krizového řízení – hrozbami a zranitelnostmi, které jsou v tomto případě aplikovány a vysvětleny na příkladech skutečných sociálních podniků. Následně je pozornost věnována pojmu rizika, přístupům k jeho řízení a nástrojům, které mohou manažeři sociálních podniků využívat k výpočtu rizika i jeho zaznamenávání. Třetí kapitola se zaměřuje na možná pojetí a obsah krizového řízení včetně vysvětlení role krizového manažera. Současně tato část obsahuje i vhled do praxe českých sociálních podniků a jejich přístupů ke krizovému řízení. Čtvrtá kapitola se soustředí na vysvětlení významu dvou nástrojů krizového řízení – krizových scénářů a krizových plánů. Velká pozornost je věnována nedílné součásti každého krizového plánu, kterým je krizová komunikace. Právě krizová komunikace může v prostředí sociálních podniků nabývat specifických podob, mimo jiné je potřeba ji přizpůsobovat znevýhodněným zaměstnancům, které sociální podniky často zaměstnávají. Právě na tato specifika upozorňuje daná část knihy. Pátá kapitola přináší pohled na případnou krizi v sociálním podniku jako příležitost pro jeho další rozvoj. Konkrétně se zabývá pozitivním významem krize a kritických situací, psychohygienou a prevencí vyhoření a úspěšnými strategiemi řízení sociálních podniků v době pandemie COVID-19. Závěrečná kapitola knihy reaguje mimo jiné na válečný konflikt na Ukrajině eskalující v roce 2022 a doplňuje téma krizového řízení sociálních podniků o krizové řízení podle krizového zákona a dalších právních předpisů z oblasti krizového řízení a ochrany obyvatelstva.
Název v anglickém jazyce
Crisis Management in Social Enterprises
Popis výsledku anglicky
The book Crisis Management in Social Enterprises, based on research endorsed by the Technological Agency of the Czech Republic, responds to the need among Czech social enterprises to increase their preparedness to possible critical situations. It is meant for readers such as managers of social enterprises, but also other relevant parties to learn about topics that deserve special attention in the context of crisis management of social enterprises. The first chapter of this book defines the concept of social enterprise in the Czech environment and places it into the pan-European context. Apart of the same chapter is a description of the current development of Czech social enterprise including barriers making its further development harder. Chapter 2 first introduces two basic terms of crisis management – threats and vulnerabilities. These are, in this case, applied and explained on examples of real social enterprises. Subsequently, attention is paid to the notion of risk, approaches to its control and tools that can be applied by managers of social enterprises to calculate and record risk. Chapter 3 deals with possible notions and content of crisis management including an explanation of the role of a crisis manager. This chapter also includes an insight into the practice of Czech social enterprises and their approach to crisis management. Chapter 4 is focused on explaining the meaning of two tools of crisis management – crisis scenarios and crisis plans. Great attention is paid to an essential part of every crisis plan – crisis communication. It is crisis communication that can, in the environment of social enterprises, take specific forms, and must be adapted to disadvantaged employees who are frequently employed by social enterprises. This part of the book addresses namely these specifics. Chapter 5 brings an insight into a possible crisis in a social enterprise as an opportunity for its further development. Specifically, it deals with the positive influence of a crisis and critical situations, psychohygiene and burnout prevention, and successful strategies of managing social enterprises during the COVID-19 pandemic. The last chapter, among others, reacts to the war conflict in Ukraine escalating in 2022 as it complements the topic of crisis management of social enterprises with crisis management in compliance with crisis law and other regulations concerning crisis management and protection of the population.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL04000013" target="_blank" >TL04000013: Sociální podnikání v ČR v době pandemie COVID-19 a po ní: Rozvoj a implementace krizového řízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7676-428-6
Počet stran knihy
96
Název nakladatele
Wolters Kluwer ČR
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—