Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching the pragmatics of humour to L2 learners via sitcoms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73614210" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73614210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries?_ga=2.164872319.1589096530.1667848952-874491437.1667220359" target="_blank" >https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries?_ga=2.164872319.1589096530.1667848952-874491437.1667220359</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching the pragmatics of humour to L2 learners via sitcoms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pragmatic competence is an important level of language acquisition. How can sitcoms be used in L2 classes to teach pragmatic competence? The present paper proposes teaching pragmatic competence to L2 learners with the use of conversations from the popular American sitcom The Big Bang Theory. More specifically, it focuses on the humorous aspects of the sitcom and explains the humorous potential of the jokes via crucial terms from one of the most influential pragmatic humorous theories - The General Theory of Verbal Humor. Throughout the conversations, it exemplifies the use of sarcasm, irony, lying, or figurative language which lead to humorous utterances, and thus provides material for L2 classes. The paper proposes how L2 learners should acquire better pragmatic competence as well as develop culture-specific humor understanding.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching the pragmatics of humour to L2 learners via sitcoms

  • Popis výsledku anglicky

    Pragmatic competence is an important level of language acquisition. How can sitcoms be used in L2 classes to teach pragmatic competence? The present paper proposes teaching pragmatic competence to L2 learners with the use of conversations from the popular American sitcom The Big Bang Theory. More specifically, it focuses on the humorous aspects of the sitcom and explains the humorous potential of the jokes via crucial terms from one of the most influential pragmatic humorous theories - The General Theory of Verbal Humor. Throughout the conversations, it exemplifies the use of sarcasm, irony, lying, or figurative language which lead to humorous utterances, and thus provides material for L2 classes. The paper proposes how L2 learners should acquire better pragmatic competence as well as develop culture-specific humor understanding.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pushing the Boundaries: Enhancing Non-Native Learners&apos; Communicative Competence

  • ISBN

    978-80-7560-425-5

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    131-143

  • Počet stran knihy

    182

  • Název nakladatele

    University of Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly