Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

L2 textbook input and L2 written production: A case of Korean locative postposition-verb construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73614140" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73614140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/iral-2022-0028/html" target="_blank" >https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/iral-2022-0028/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/iral-2022-0028" target="_blank" >10.1515/iral-2022-0028</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    L2 textbook input and L2 written production: A case of Korean locative postposition-verb construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates how L2 learners of Korean in foreign language-learning environments manifest the target knowledge as a function of various factors surrounding the learners (e.g., L2 textbook input, language-specific properties, general language-use experience in class), specifically concerning the learners’ written production of the postposition–verb pair in a locative postposition–verb construction. For this purpose, we analyze two textbook types and learner writing from two L1 groups, focusing on postposition/verb use, Type–Token Ratio, and keyness. We find some meaningful relationships, but also inconsistencies, between L2 textbook input and L2 written production regarding this construction. We discuss implications of the findings with respect to how L2 knowledge is shaped at the interface of L2-textbook characteristics, language-specific properties involving the target knowledge, learners’ L1, and general language-use experience in class. Based on the results, we also discuss pedagogical implications, with emphasis on (methods and technologies of) utilizing the existing corpora for instructional purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    L2 textbook input and L2 written production: A case of Korean locative postposition-verb construction

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates how L2 learners of Korean in foreign language-learning environments manifest the target knowledge as a function of various factors surrounding the learners (e.g., L2 textbook input, language-specific properties, general language-use experience in class), specifically concerning the learners’ written production of the postposition–verb pair in a locative postposition–verb construction. For this purpose, we analyze two textbook types and learner writing from two L1 groups, focusing on postposition/verb use, Type–Token Ratio, and keyness. We find some meaningful relationships, but also inconsistencies, between L2 textbook input and L2 written production regarding this construction. We discuss implications of the findings with respect to how L2 knowledge is shaped at the interface of L2-textbook characteristics, language-specific properties involving the target knowledge, learners’ L1, and general language-use experience in class. Based on the results, we also discuss pedagogical implications, with emphasis on (methods and technologies of) utilizing the existing corpora for instructional purposes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IRAL-INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING

  • ISSN

    1613-4141

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    539-569

  • Kód UT WoS článku

    000862480200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85139832261