Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Input–output relation in second language acquisition: Textbook and learner writing for adult English-speaking beginners of Korean

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A6C9BPSRU" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:6C9BPSRU - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15210/22:73604224

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jbe-platform.com/content/journals/10.1075/aral.20049.shi" target="_blank" >https://www.jbe-platform.com/content/journals/10.1075/aral.20049.shi</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/aral.20049.shi" target="_blank" >10.1075/aral.20049.shi</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Input–output relation in second language acquisition: Textbook and learner writing for adult English-speaking beginners of Korean

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract Studies on the role of input in L2 acquisition often estimate L2 input properties through L1 corpora and focus on L2-English. This study probes the initial stage of L2-Korean learning for adult English-speaking beginners of Korean to investigate input-output relations in the acquisition of L2 that is typologically different from English in a more direct manner. We specifically ask how L2 beginner input affects L2 beginner production with respect to Korean postpositions. For this purpose, we investigate how the beginners receive input regarding Korean postpositions from a textbook and to what extent the input characteristics are manifested in learner writing. We found that, whereas the presentation of certain postpositions in the textbook was generally reflected in learner writing, individual postpositions showed disparity in their use between the textbook and the writing. Implications of the findings are discussed in light of L1-L2 differences and how the textbook presents form-function pairings of these postpositions.

  • Název v anglickém jazyce

    Input–output relation in second language acquisition: Textbook and learner writing for adult English-speaking beginners of Korean

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract Studies on the role of input in L2 acquisition often estimate L2 input properties through L1 corpora and focus on L2-English. This study probes the initial stage of L2-Korean learning for adult English-speaking beginners of Korean to investigate input-output relations in the acquisition of L2 that is typologically different from English in a more direct manner. We specifically ask how L2 beginner input affects L2 beginner production with respect to Korean postpositions. For this purpose, we investigate how the beginners receive input regarding Korean postpositions from a textbook and to what extent the input characteristics are manifested in learner writing. We found that, whereas the presentation of certain postpositions in the textbook was generally reflected in learner writing, individual postpositions showed disparity in their use between the textbook and the writing. Implications of the findings are discussed in light of L1-L2 differences and how the textbook presents form-function pairings of these postpositions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Australian Review of Applied Linguistics [online]

  • ISSN

    0155-0640

  • e-ISSN

    1833-7139

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    347-370

  • Kód UT WoS článku

    000722919900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85115309216