Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online guided pronunciation practice helps adult EFL learners improve L2 prosody

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73615687" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73615687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14712/24646830.2022.32" target="_blank" >https://doi.org/10.14712/24646830.2022.32</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/24646830.2022.32" target="_blank" >10.14712/24646830.2022.32</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online guided pronunciation practice helps adult EFL learners improve L2 prosody

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study tests the efficacy of a pronunciation course in developing advanced EFL learners’ expressive reading during a semester of online instruction. The course, designed for future English-language professionals, emphasises primacy of perception before production, the importanceof noticing phonetic detail, expert and peer feedback, and context-situated tasks. The magnitude of pitch movements and reading tempo were assessed before and after the course for a trained group, who received the pronunciation practice, and a comparison group attending a course about the theory and research of foreign accents in English. Only the Trained group’s expressive prosody improved: the learners slowed down their delivery and produced the utterances with a wider pitch range. The results suggest that adult foreign language learners can benefit from pronunciation training in a distance learning environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Online guided pronunciation practice helps adult EFL learners improve L2 prosody

  • Popis výsledku anglicky

    This study tests the efficacy of a pronunciation course in developing advanced EFL learners’ expressive reading during a semester of online instruction. The course, designed for future English-language professionals, emphasises primacy of perception before production, the importanceof noticing phonetic detail, expert and peer feedback, and context-situated tasks. The magnitude of pitch movements and reading tempo were assessed before and after the course for a trained group, who received the pronunciation practice, and a comparison group attending a course about the theory and research of foreign accents in English. Only the Trained group’s expressive prosody improved: the learners slowed down their delivery and produced the utterances with a wider pitch range. The results suggest that adult foreign language learners can benefit from pronunciation training in a distance learning environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-09797S" target="_blank" >GA21-09797S: Rozpoznávání slov u českých dětí: mezidialektová vývojová perspektiva</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae Philologica

  • ISSN

    0567-8269

  • e-ISSN

    2464-6830

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    115-129

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus