Online guided pronunciation practice helps adult EFL learners improve L2 prosody
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73615687" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73615687 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14712/24646830.2022.32" target="_blank" >https://doi.org/10.14712/24646830.2022.32</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/24646830.2022.32" target="_blank" >10.14712/24646830.2022.32</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Online guided pronunciation practice helps adult EFL learners improve L2 prosody
Popis výsledku v původním jazyce
This study tests the efficacy of a pronunciation course in developing advanced EFL learners’ expressive reading during a semester of online instruction. The course, designed for future English-language professionals, emphasises primacy of perception before production, the importanceof noticing phonetic detail, expert and peer feedback, and context-situated tasks. The magnitude of pitch movements and reading tempo were assessed before and after the course for a trained group, who received the pronunciation practice, and a comparison group attending a course about the theory and research of foreign accents in English. Only the Trained group’s expressive prosody improved: the learners slowed down their delivery and produced the utterances with a wider pitch range. The results suggest that adult foreign language learners can benefit from pronunciation training in a distance learning environment.
Název v anglickém jazyce
Online guided pronunciation practice helps adult EFL learners improve L2 prosody
Popis výsledku anglicky
This study tests the efficacy of a pronunciation course in developing advanced EFL learners’ expressive reading during a semester of online instruction. The course, designed for future English-language professionals, emphasises primacy of perception before production, the importanceof noticing phonetic detail, expert and peer feedback, and context-situated tasks. The magnitude of pitch movements and reading tempo were assessed before and after the course for a trained group, who received the pronunciation practice, and a comparison group attending a course about the theory and research of foreign accents in English. Only the Trained group’s expressive prosody improved: the learners slowed down their delivery and produced the utterances with a wider pitch range. The results suggest that adult foreign language learners can benefit from pronunciation training in a distance learning environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA21-09797S" target="_blank" >GA21-09797S: Rozpoznávání slov u českých dětí: mezidialektová vývojová perspektiva</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Carolinae Philologica
ISSN
0567-8269
e-ISSN
2464-6830
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
115-129
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—