Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Autorské dokumenty Jitky Škápíkové optikou naratologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73616062" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73616062 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333195949" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333195949</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Autorské dokumenty Jitky Škápíkové optikou naratologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V osobě Jitky Škápíkové se setkávají důležité zdroje novodobé české rozhlasové dokumentární tvorby. Jedna z prvních absolventek nově založeného brněnského Ateliéru televizní a rozhlasové dramaturgie a scenáristiky na Janáčkově akademii múzických umění dostala vynikající vklad od osobností přicházejících v devadesátých letech 20. století z normalizačního pološera zpět do aktivního uměleckého života (např. Antonín Přidal, Pavel Švanda, Jana Paterová). V tomto textu se budu zabývat výhradně dokumentární tvorbou Jitky Škápíkové. Můj cíl představuje analýza autorských dokumentů na příkladu jejích dvou děl, Na vartě po oběšeném a Nataša, Soňa, Olga, Helena. Vycházím z teorií vyprávění fikčního i nonfikčního filmu, přičemž mými zdroji jsou texty Carla Plantingy, Billa Nichollse a Davida Bordwella. Zabývám se otázkou, které narativní mody převládají ve vybraných audiodokumentech Škápíkové a co to vypovídá o jejich performativní povaze.

  • Název v anglickém jazyce

    Jitka Škápíková's documentaries through the lens of narratology

  • Popis výsledku anglicky

    The important sources of modern Czech radio documentary production meet in the person of Jitka Škápíková. One of the first graduates of the newly founded Studio of Television and Radio Dramaturgy and Screenwriting at the Janáček Academy of Performing Arts in Brno, she received excellent input from personalities coming back to active artistic life in the 1990s from the normalization shadow (e.g. Antonín Přidal, Pavel Švanda, Jana Paterová). In this text I will deal exclusively with the documentary work of Jitka Škápíková. My aim is to analyse the author&apos;s documentaries on the example of two of her works, Na vartě po oběšeném and Nataša, Soňa, Olga, Helena. I draw on narrative theories of fictional and nonfictional film, and my sources are texts by Carl Plantinga, Bill Nicholls, and David Bordwell. I address the question of which narrative modes are prevalent in selected audio documentaries by Škápíková and what this says about their performative nature.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Autorský rozhlasový dokument

  • ISBN

    978-80-7331-525-2

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    215-228

  • Počet stran knihy

    472

  • Název nakladatele

    Akademie múzických umění

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly