Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Performativní autorství v audiodokumentech Brit Jensen

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73616063" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73616063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333195950" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333195950</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Performativní autorství v audiodokumentech Brit Jensen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kapitola se se věnuje dokumentární tvorbě Brit Jensen. Klíčová otázka tohoto textu zní, nakolik a jak pracují Jenseniny rozhlasové dokumenty s autorskou performancí. Dále mne zajímá, co je na jejích dokumentech odlišného, jaká jsou specifika její tvorby a jakou podobu má její &quot;autorský podpis&quot;. Téma autorství má tedy v analýze důležitou pozici. To mě vede k využití auteurské teorie převzaté z filmových studií, aplikované od 50. let 20. století především na fikční film. Vycházím zde z textů Andrew Sarisse a Petera Wollena. Auteurská teorie se většinou zabývá fikční kinematografií, já budu hledat průniky její aplikace také v dokumentární tvorbě, zvláště v kontextu performativních dokumentů jež se vyznačují silnou reflexí autora. V kombinaci s metodou autoetnografie a teorií rozhlasového dokumentu dospěji ke komplexnímu pohledu na tvorbu autorky.

  • Název v anglickém jazyce

    Performative authorship in Brit Jensen's audio documents

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter focuses on the documentary work of Brit Jensen. The key question of this text is to what extent and how Jensen&apos;s radio documentaries work with authorial performance. I am also interested in what is different about her documentaries, what are the specificities of her work and what form does her &apos;authorial signature&apos; take. The theme of authorship thus has an important position in the analysis. This leads me to use the auteur theory taken from film studies, applied since the 1950s mainly to fictional film. I draw here on the texts of Andrew Sarisse and Peter Wollen. While auteur theory is mostly concerned with fictional cinema, I will look for the intersections of its application also in audiodocumentary, especially in the context of performative documentaries characterized by a strong reflection of the author. In combination with the method of autoethnography and radio documentary theory, I will arrive at a comprehensive view of the author&apos;s work.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Autorský rozhlasový dokument

  • ISBN

    978-80-7331-525-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    312-329

  • Počet stran knihy

    472

  • Název nakladatele

    Akademie múzických umění

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly