Performativní autorství v audiodokumentech Brit Jensen
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73616063" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73616063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333195950" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333195950</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Performativní autorství v audiodokumentech Brit Jensen
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kapitola se se věnuje dokumentární tvorbě Brit Jensen. Klíčová otázka tohoto textu zní, nakolik a jak pracují Jenseniny rozhlasové dokumenty s autorskou performancí. Dále mne zajímá, co je na jejích dokumentech odlišného, jaká jsou specifika její tvorby a jakou podobu má její "autorský podpis". Téma autorství má tedy v analýze důležitou pozici. To mě vede k využití auteurské teorie převzaté z filmových studií, aplikované od 50. let 20. století především na fikční film. Vycházím zde z textů Andrew Sarisse a Petera Wollena. Auteurská teorie se většinou zabývá fikční kinematografií, já budu hledat průniky její aplikace také v dokumentární tvorbě, zvláště v kontextu performativních dokumentů jež se vyznačují silnou reflexí autora. V kombinaci s metodou autoetnografie a teorií rozhlasového dokumentu dospěji ke komplexnímu pohledu na tvorbu autorky.
Název v anglickém jazyce
Performative authorship in Brit Jensen's audio documents
Popis výsledku anglicky
This chapter focuses on the documentary work of Brit Jensen. The key question of this text is to what extent and how Jensen's radio documentaries work with authorial performance. I am also interested in what is different about her documentaries, what are the specificities of her work and what form does her 'authorial signature' take. The theme of authorship thus has an important position in the analysis. This leads me to use the auteur theory taken from film studies, applied since the 1950s mainly to fictional film. I draw here on the texts of Andrew Sarisse and Peter Wollen. While auteur theory is mostly concerned with fictional cinema, I will look for the intersections of its application also in audiodocumentary, especially in the context of performative documentaries characterized by a strong reflection of the author. In combination with the method of autoethnography and radio documentary theory, I will arrive at a comprehensive view of the author's work.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Autorský rozhlasový dokument
ISBN
978-80-7331-525-2
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
312-329
Počet stran knihy
472
Název nakladatele
Akademie múzických umění
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—