Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

League of Legends: Multimodal Analysis of Team Representation at the 2020 World Championship

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73619776" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73619776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://csjh.upol.cz/wp-content/uploads/2023/06/2022-0555_CSJH-1-2023_online.pdf" target="_blank" >http://csjh.upol.cz/wp-content/uploads/2023/06/2022-0555_CSJH-1-2023_online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    League of Legends: Multimodal Analysis of Team Representation at the 2020 World Championship

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article concerns the questions of media representation of players and teams in the final match of League of Legends championship. The goal is to uncover the underlying mechanisms of virtual representation of the teams in interplay with their physical presence in the hall and their image in the professional commentary using multimodal analysis. The virtual level of this representation is primarily governed by general trends in esports. Physical image of both teams in the championship hall should be interpreted with regard to their cultural background as both teams are from eastern Asia, where for example certain color symbolics differ from the western culture complex. The professional commentary shows us examples of imbalance and favoritism, giving more space for representation to the blue team and generally regarding it in a more positive light.

  • Název v anglickém jazyce

    League of Legends: Multimodal Analysis of Team Representation at the 2020 World Championship

  • Popis výsledku anglicky

    This article concerns the questions of media representation of players and teams in the final match of League of Legends championship. The goal is to uncover the underlying mechanisms of virtual representation of the teams in interplay with their physical presence in the hall and their image in the professional commentary using multimodal analysis. The virtual level of this representation is primarily governed by general trends in esports. Physical image of both teams in the championship hall should be interpreted with regard to their cultural background as both teams are from eastern Asia, where for example certain color symbolics differ from the western culture complex. The professional commentary shows us examples of imbalance and favoritism, giving more space for representation to the blue team and generally regarding it in a more positive light.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech and Slovak Journal of Humanities

  • ISSN

    1805-3742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    13-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus