The Realization of the Glottal Stop in Utterances Read by Students of Czech as a Second Language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73622506" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73622506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://bohemica.upol.cz/contents/boh/2023/02.pdf" target="_blank" >https://bohemica.upol.cz/contents/boh/2023/02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Realization of the Glottal Stop in Utterances Read by Students of Czech as a Second Language
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of a research focusing on realization of the glottal stop in utterances read by foreigners studying Czech as a foreign language. In Czech, the glottal stop is primarily used as a delimitation signal and is usually naturally pronunced before vowels at the beginning of a word after a pause or at the beginning of a word base after prefix. The aim of the analysis presented here is to find out whether there is a tendency to link the words without pronouncing glottal stop in foreigners' speech, what type of deviations can be detected and in which words/word combinations they make mistakes most often. The partial aim of the study is to point out the need to include the glottal stop to pronunciation lessons already from language level A1.
Název v anglickém jazyce
The Realization of the Glottal Stop in Utterances Read by Students of Czech as a Second Language
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of a research focusing on realization of the glottal stop in utterances read by foreigners studying Czech as a foreign language. In Czech, the glottal stop is primarily used as a delimitation signal and is usually naturally pronunced before vowels at the beginning of a word after a pause or at the beginning of a word base after prefix. The aim of the analysis presented here is to find out whether there is a tendency to link the words without pronouncing glottal stop in foreigners' speech, what type of deviations can be detected and in which words/word combinations they make mistakes most often. The partial aim of the study is to point out the need to include the glottal stop to pronunciation lessons already from language level A1.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bohemica Olomucensia
ISSN
1803-876X
e-ISSN
2788-2632
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2 – Linguistica
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
58-91
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—