Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Theatre Avant-garde and the Czechoslovak Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73623325" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73623325 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333203212" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333203212</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Theatre Avant-garde and the Czechoslovak Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter describes the relationship of the (not only) interwar theatrical avant-garde to the new Czechoslovak state that emerged after the First World War. On the basis of methodological revisionism, with an emphasis on the so-called horizontal history of art, the concept of the network, and various positions in the field of culture, the various intersections between the ideology and practice of the Czechoslovak Republic and the theatrical avant-gardes are described. The examples of the founding of the Devětsil artistic association, the emergence of the Liberated Theatre and the reaction to the rise of Nazism and nationalism in Europe and Czechoslovakia in the theatre of Emil František Burian are described in detail.

  • Název v anglickém jazyce

    The Theatre Avant-garde and the Czechoslovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter describes the relationship of the (not only) interwar theatrical avant-garde to the new Czechoslovak state that emerged after the First World War. On the basis of methodological revisionism, with an emphasis on the so-called horizontal history of art, the concept of the network, and various positions in the field of culture, the various intersections between the ideology and practice of the Czechoslovak Republic and the theatrical avant-gardes are described. The examples of the founding of the Devětsil artistic association, the emergence of the Liberated Theatre and the reaction to the rise of Nazism and nationalism in Europe and Czechoslovakia in the theatre of Emil František Burian are described in detail.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    A lexicon of the Central-Eastern European Interwar Theatre Avant-garde

  • ISBN

    978-83-67682-17-6

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    29-38

  • Počet stran knihy

    700

  • Název nakladatele

    Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

  • Místo vydání

    Warsaw

  • Kód UT WoS kapitoly