Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

European Parliament Elections Incentives for First-Time Voters: Evidence from the Secondary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73623524" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73623524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/journal/EUSTU" target="_blank" >https://sciendo.com/journal/EUSTU</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/eustu-2023-0002" target="_blank" >10.2478/eustu-2023-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    European Parliament Elections Incentives for First-Time Voters: Evidence from the Secondary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research deals with the phenomenon of low voter turnout in European Parliament elections. The article pays attention to young first-time voters who will encounter their first European Parliament elections in June 2024. It examines their attitude to polling in the context of school activities related to public affairs implemented in the school educational activities. Based on the qualitative survey conducted on pupils aged 17-18 attending secondary schools located in ten different member countries the research tackles the question whether the public secondary education may affect the incentives of first-time voters to cast their vote in the European Parliament elections. Consequently, the research focuses on the good practices and possible stimulus given by schools that may encourage to get to vote the representatives in the European Parliament. The outcomes of the research provide suggestions to enhance the formation of voting habits of young voters and increase their interest in both national and European public affairs.

  • Název v anglickém jazyce

    European Parliament Elections Incentives for First-Time Voters: Evidence from the Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The research deals with the phenomenon of low voter turnout in European Parliament elections. The article pays attention to young first-time voters who will encounter their first European Parliament elections in June 2024. It examines their attitude to polling in the context of school activities related to public affairs implemented in the school educational activities. Based on the qualitative survey conducted on pupils aged 17-18 attending secondary schools located in ten different member countries the research tackles the question whether the public secondary education may affect the incentives of first-time voters to cast their vote in the European Parliament elections. Consequently, the research focuses on the good practices and possible stimulus given by schools that may encourage to get to vote the representatives in the European Parliament. The outcomes of the research provide suggestions to enhance the formation of voting habits of young voters and increase their interest in both national and European public affairs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Studies – The Review of European Law, Economics and Politics

  • ISSN

    1805-8809

  • e-ISSN

    2464-6695

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10(1)

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    33-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85185941539